Svi prate Europu: Australija također uvodi automatsko ograničenje brzine u automobile!

Nova je informacija da će svi modeli automobila koji će krenuti u prodaju u Europi prije 2022. godine imati još dvije godine da ugrade taj sustav, odnosno imaju rok do 2024. godine

Mjera Europske unije po kojoj će svi novi automobili morati biti opremljeni sustavom koji blokira brzinu vozila ovisno o znakovima ograničenja brzine prometa podijelila je javnost, ali ne i zakonodavce. Posljednja vijest iz Australije nedvojbeno ukazuje na to da i tamošnja vlada planira pratiti mjere Europske unije. Svijet je doista globalno selo. Dakle, i Australija će uvesti sustave koji će automatski pratiti znakove na cesti i ograničavati brzinu vozila. U prvoj fazi moće ćete pristinuti pedalu gasa i ubrzati automobil, ali takve navike pratit će zvučni i svjetlosni signali upozorenja.
Australija i Europa su vrlo bliske iako ih dijele tisuće kilometara. Naime, usklađene su testne procedure europskog crash testiranja automobila EuroNCAP-a i australskog ANCAP-a. Odnosno sigurnosni zahtjevi su standardizirani pa i nema velikih razlika na sigurnosnoj opremi vozila. Kao što smo pisali, mjere Europske unije počinju s svim novim modelima automobila od 2022. godine, ali nova je informacija da će svi modeli automobila koji će krenuti u prodaju prije 2022. godine imati još dvije godine da ugrade taj sustav, odnosno imaju rok do 2024. godine. Ili, da pojednostavimo – ako Volkswagen Golf VIII krene u prodaju 2020. godine (a krenut će) ta će tehnologija morati biti ugrađena u svaki model koji će se prodavati od 1. siječnja 2024. Primjerice, novi Polo koji se očekuje iza 2022. s prvim danom će morati imati sustav koji ograničava brzinu, ali i druge mjere aktivne sigurnosti.
Ponovimo, uz ovaj sustav, od 2022. godine u sve automobile koji će se prodavati u EU idu detekcija umora vozača, automatsko kočenje u slučaju nužde, uređaj nalik crnoj kutiji koji će bilježiti sve podatake o vozilu prije sudara, tijekom i nakon sudara te sustav za održavanje vozila u prometnom traku. EU tvrdi da će ove mjere smanjiti broj stradalih na cestama za 30 posto.