Kako će funkcionirati automatski limitator brzine koji će od 2022. biti ugrađen u sva nova vozila?!

Po svim procjenama ISA sustav bi do 2022. trebao biti gotovo 100 posto točan, odnosno točno će prepoznavati ograničenja brzine

Europska unija od 2022. godine uvodi automatske limitatore brzine ili Inteligentnu asistenciju brzine (doslovan prijevod). Taj će sustav ići u sve nove automobile, a ključno je pitanje kako će djelovati?

– Svi automobili bit će opremljeni prednjim kamerama i navigacijskim uređajima. Pomoću jednog i drugog sustava automobil će detektirati ograničenje brzine.

– Vozi li automobil brže od ograničenja, uključuje se zvučno upozorenje i on automatski usporava dok ne postigne ograničavajuću brzinu.

– Sustav ne koristi kočnice, a usporavanje je postupno – odnosno nije naglo.

– Vozač može nakratko zaobići sustav i ubrzati, ali nakon nekog vremena počet će iritirajući zvučni signali, koji će ga upozoravati da vozi brže od ograničenja.

– Kod svakog uključivanja automobila sustav će biti moguće isključiti. Međutim, kad završite s vožnjom, isključite automobil i ponovno ga uključite – sustav će opet biti aktiviran i opet će ga trebati isključiti.

Po svim procjenama ISA sustav bi do 2022. trebao biti gotovo 100 posto točan, odnosno točno će prepoznavati ograničenja brzine. Uz poztivne strane ovog propisa spominju se i negativne – vozači bi mogli postati prekomforni i nekritički voziti automatizmom po ograničenjima brzine, a u slučaju poledice, na primjer, ograničenje brzine može čak biti i previsoko postavljeno. Drugi izazov je prepoznavanje znakova promjenjivih ograničenja brzine, koji su česti na displejima na cestama. Tu će prednje kamere morati funkcionirati bez greške.