Gumena traka na stražnjem dijelu vozila: Znate li čemu služi i ima li njezino korištenje smisla?

Da bi te trakice bile (minimalno) korisne moraju se učvršćivati na metalni dio karoserije i dodirivati tlo

Jedan od češćih prizora iz naše prošlosti je gumena traka koja visi sa stražnjeg dijela automobila i dodiruje tlo. Znate li čemu ona služi? Cilj joj je bio otpuštati statički elektricitet s vozila, koji bi nastao kretanjem, a potencijalno je opasan. Jesu li bile učinkovite? Ne, nisu! Još osamdesetih godina prošlog stoljeća organizacija kojoj je naziv Engleski trgovački standardi proglasila je ovu napravu beskorisnom, odnosno objašnjeno je da su gume automobila 10 milijuna puta učinkovitije u otpuštanju statičkog elektriciteta vozila u zemlju.

Da bi te trakice bile (minimalno) korisne moraju se učvršćivati na metalni dio karoserije i dodirivati tlo, ali ovaj posao ionako mnogo bolje rade gume vozila.

Statički elektricitet mnogo je veći problem na avionima koji se kreću velikom brzinom. Zbog toga su na rubovima krila postavljene šipkice od karbonskih vlakana koje skupljaju elektricitet i disperziraju ga u atmosferu.