Kako će funkcionirati limitatori brzine koji će od 2022. biti ugrađeni u sva nova vozila?!

Po svim procjenama ISA sustav bi do 2022. trebao biti gotovo 100 posto točan, odnosno točno će prepoznavati ograničenja brzine

Europska unija od 2022. godine uvodi Inteligentnu asistenciju brzine (doslovan prijevod) ili limitator brzine. Taj će sustav ići u sve nove automobile proizvedene nakon lipnja 2022. godine, a za vozila koja su već predstavljena (prije ovog roka) bit će omogućen period do 2024. godine da se tehnologija implementira. Dakle, aktualna generacija Renault Clija ili Hyundai Bayona imat će rok do 2024. godine za aktivaciju tehnologije. Ključno je pitanje kako će djelovati?

– Svi automobili bit će opremljeni prednjim kamerama i navigacijskim uređajima. Pomoću jednog i drugog sustava automobil će detektirati ograničenje brzine.

– Vozite li automobil brže od ograničenja, uključuje se zvučno upozorenje.

– Umjesto zvučnog upozorenje mogu se koristiti bljeskajuća svjetla u kabini.

– Također, nakon prekoračenje ograničenja brzine moguće su i vibracije papučice gasa.

– Nakon nekog vremena, nastavite li voziti brže od ograničenja ove mjere će se same isključiti.

– Kod svakog uključivanja automobila sustav će biti moguće isključiti. Međutim, kad završite s vožnjom, isključite automobil i ponovno ga uključite – sustav će opet biti aktiviran i opet će ga trebati isključiti.

Po svim procjenama ISA sustav bi do 2022. trebao biti gotovo 100 posto točan, odnosno točno će prepoznavati ograničenja brzine. Uz pozitivne strane ovog propisa spominju se i negativne – vozači bi mogli postati prekomforni i nekritički voziti automatizmom po ograničenjima brzine, a u slučaju poledice, na primjer, ograničenje brzine može čak biti i previsoko postavljeno. Drugi izazov je prepoznavanje znakova promjenjivih ograničenja brzine, koji su česti na displejima na cestama. Tu će prednje kamere morati funkcionirati bez greške.