Zamjena baterije hibrida skuplja od vrijednosti automobila? Moguće je, a Europska unija planira uvesti pravilo koje će zaštititi vozače!

EU radi na jedinstvenom jamstvu za baterije u električnim automobilima i hibridima

Jedan je Britanac 2018. godine odlučio kupiti hibridno vozilo. Kako je oduvijek bio vozač Mercedesa, ponovno je odabrao istog proizvođača te kupio rabljeni E300 BlueTec Hybrid iz 2014. godine. Ipak, užitak u rabljenom Mercedes-Benzu trajao je samo četiri godine jer je njegova E-klasa morala na popravak zbog kvara na hibridinom sustavu, a tamo je Singhu rečeno da je baterija došla do kraja radnog vijeka. Dakle, nakon samo osam godina. Servis je Britancu ispostavio i račun po kojem bi zamjenu baterije trebao platiti oko 17.700 eura, plus troškovi instalacije.

I tu dolazimo do problema, a to je da preostala vrijednost hibridne E-klase koja iznosi oko 14.000 eura u Velikoj Britaniji, dakle manje nego troškovi popravka. Uvjereni smo da Singh vjerojatno nije jedini kupac hibridnog Mercedesa, koji se sada suočava s pitanjem treba li zamijeniti bateriju ili se riješiti automobila i uz dodatni trošak kupiti novi jer je tvrtka iz Stuttgarta potvrdila za njemački Bild svotu koju su iz servisa tražili za zamjenu baterije nesretnog vlasnika.

Međutim, Mercedes nije jedini proizvođač koji skupo naplaćuje popravke baterija. Tesla za svoja električna vozila također često traži ogromne iznose za popravke koji su u drugim servisima znatno jeftiniji, pa je jedan od kupaca Tesle zbog toga čak i odlučio dići u zrak svoj Model S.

Ipak, ovaj bi problem uskoro mogao biti prošlost jer, kako prenosi Bild, EU radi na jedinstvenom jamstvu za baterije u električnim automobilima i hibridima prema čijem se nacrtu predviđa da baterije ne smiju izgubiti više od 20 posto kapaciteta unutar pet godina ili 100.000 kilometara ili 30 posto kapaciteta nakon osam godina ili 160.000 kilometara. U suprotnom, svi troškovi bili bi na račun proizvođača. Što je sa starijim vozilima? To će, nažalost, biti rizik vozača.