Redizajn je obično vrijeme kad se na pola ciklusa jednog modela mijenjaju određene sitnice. Uvijek postoje stvari koje možete popraviti, pa se to i čini. Peugeot je sa svojim modelom 308 učinio isto, a promjene su dijelom i kompleksnije od mijenjanja oblika pokazivača smjera ili prednje maske. Naime, testni 308 bio je opremljen novim 1,5-litrenim turbodizelskim motorom koji mijenja stari 1,6-litreni motor.
Interijer/tehnologija/multimedija
No, idemo redom. U svojoj težnji estetici, u Peugeotu su smanjili upravljač i podignuli instrumentnu ploču iznad njega. Isto tako, komande klima-uređaja postavili su na ekran infotainment sustava. Mogli su bez jednoga i drugoga, jer će mnogim vozačima upravljač zaklanjati pogled na instrumentnu ploču, a i klimom je teško rukovati u vožnji. Multimedijom je teže upravljati jer su i izdvojene glavne komande na dva stupca s lijeve i desne strane ekrana često neosjetljive, pa ih je potrebno odlučnije pritiskati. Ponuda prostora je na razini kompaktne klase, na stražnjoj klupi nije osobito raskošno, ali nije niti neudobno. Sve ovisi o tome koliko su vas zalijevali kad ste bili mali, odnosno koliko ste veliki. U vožnji će vam pomoći sustav za pomoć pri zadržavanju vozila unutar voznog traka, koji će svaki pokušaj napuštanja traka bez uključenog pokazivača smjera automatski korigirati. Opcijski parkirni senzori, kamera i sustav za nadzor mrtvog kuta također će biti u službi sigurnije vožnje.
U vožnji/udobnost
Na šestbrzinskom ručnome mjenjaču nije se radilo, a moglo je, jer bi kraći hod ručice i preciznije prebacivanje u 3. i 5. brzinu svi pozdravili. No taj nedostatak nije toliko dramatičan. Peugeot 308 je odličan vozački automobil, izbalansiran je i fokusiran na sve cestovne izazove, stabilan u zavojima i pri visokim brzinama, a istodobno i udoban. U brzim zavojima na autocesti će pokazati zavidnu stabilnost, u sporijim zavojima će se čvrsto držati zadane linije, a u gradu će pokazati i svoju okretnost.
Motor/potrošnja goriva
Razlike u odnosu na stari 1,6-litreni motor se odmah osjete, jer je novi agregat još tiši i uglađeniji u radu. Također, diferencijacija je jasna i po pitanju potrošnje goriva. Dok je stari motor u 308 trošio oko pet litara u prosjeku, novi je sposoban tu brojku spustiti na 4,6, ili 4,7 litara, a istodobno ponuditi i savršenu krivulju momenta, bez neželjenih iskakanja, odnosno apatija i potom strelovitih ubrzanja. Doista, po svemu uzoran dizelaš.
Završna riječ
Peugeot 308 je rasni kompakt, pravi francuski odgovor Golfu i drugim konkurentima. Njegove mane nisu konstrukcijske već su uglavnom povezane s težnjom za modernim estetskim rješenjima. Izostanak funkcijskih tipki na središnjoj konzoli rezultira pretjeranim čeprkanjem po velikom ekranu infotainmenta. Motor, vozne osobine i udobnost su među najboljima u klasi.