Možda današnji automobili bude strasti poput snimke ribica u akvariju koja je išla godinama na kraju programa jedne televizijske kuće, ali nitko im ne može spočitavati sigurnost. Pišući o i30 treba dodati i – kvalitetu. Manjak vizualne drame i uzbuđenja ovaj Hyundai nadoknađuje temeljnim korejskim vrijednostima (slične su japanskima).
Interijer/tehnologija/multimedija
Ima mnogo raskošnijih paketa na raspolaganju uz i30, ali ni ova razina opreme nazvana Style Plus nije član škotsko/bračkog kluba prijateljstva. Prevedeno, nije škrta. Umjerenom korisniku ponuđeno će biti i više nego dovoljno, kamera za vožnju unatrag smanjit će mu brige oko parkiranja, multimedijski uređaj može biti teaser za veliki ekran dostupan s bogatijim razinama opreme, ali funkcionira bez pogreške. Bluetooth radi, glazba je OK, a i dvozonski automatski klima-uređaj koketiranje je s luksuzom. Pohvalno je da su mnogi aktivno-sigurnosni sustavi, poput upozorenja na frontalni sudar, dostupni već s prvom razinom opreme, tamo gdje većina hrvatskih kupaca s kalkulatorom u ruci oduzima iznos mjesečnih rata od svoje skromne zarade. Sveopće oduševljenje kvari tek malo skromnija ponuda prostora na stražnjoj klupi.
U vožnji/udobnost
Hyundai i30 je moderan automobil, a to danas znači izostanak senzacija s bilo koje strane osjetilnog spektra. Nema zabrinutosti, ali ni pretjeranog oduševljenja. Opet, kad sjednete iz Golfa dvojke u novi i30 možda vam od sreće krene i suza na oko. Dosta je žovijalnoga pisanja, ovjes i30 je kompromisno podešen, a to znači da ćete u gradu biti zadovoljni apsorbiranjem neravnina. Istodobno, vozne osobine su u skladu sa standardima klase, nema pretjeranog naginjanja karoserije pod opterećenjima. Sigurnost je Hyundaijevim inženjerima bila prva na listi prioriteta. Neutralan upravljač govori da im udovoljavanje sportski orijentiranim vozačima nije bilo toliko važno. Zvučna izolacija također je primjerena standardima klase.
Motor/potrošnja goriva
U današnje vrijeme, kad gotovo iznad svakog motora puše turbopunjač, atmosferski agregati ne mogu pratiti taj orkanski vjetar. Hyundaijev početni 1,4-litreni benzinac je školski primjer solidno napisanog domaćeg rada na temu atmosferski motori. Njegovih 100 KS osjeti se u vožnji, više od 134 Nm okretnog momenta nije bilo moguće, a to znači mnogo rada s ručnim mjenjačem i tjeranje motora iznad 3000 o/min želite li doista zaposliti cijelu ergelu. Vozite li agresivnije i potrošnja raste, ali s umjerenim pritiskanjem papučice gasa držat ćete se na solidnih 6,5 do 7 litara potrošnje goriva. Imate li mogućnosti, razmislite o 1,0-litrenom turbobenzincu, trocilindričnome motoru sa 120 KS. Taj je kralj svakog tuluma, rasplesani šarmer, kralj disko podija i neodoljivi zavodnik.
Završna riječ
S bilo kojim drugim motorom ocjena bi bila 8/10, a u slučaju sportske N verzije i maksimalnih 10/10. Ovako i 7/10 nije loše. S tim 1,4-litrenim benzincem i30 funkcionira, a upravo takva konfiguracija mogla bi biti popularna na hrvatskom tržištu jer jamči niže financijske izdatke. Ostat će nešto i za režije, smartphone…