Nakon što se Peugeot 3008 pokazao iznimno uspješnim i jednim od najprodavanijih SUV-ova u Europi prošle godine, sljedeći korak je nešto veće vozilo nazvano 5008. Veći prtljažnik ili treći red sjedala – birajte što želite. Gledajući dizajnerski iznimno atraktivni 3008, njegov veći rođak 5008 možda vizualno nije toliko uspješan (osobito produženi stražnji kraj), ali je što se funkcionalnosti tiče u prednosti.
Interijer/tehnologija/multimedija
Kad biste Peugeot 5008 pokušali usporediti s nekim ljudskim bićem, bila bi to osoba koja ima najnoviji i najbolji model pametnog telefona sa svim najvažnijim aplikacijama, pa i onom koja mu upravlja vitalnim životnim funkcijama. Sve je na komandnom mostu, kvalitetni hi-fi, povezivnost s modernim ciglama koje zovemo pametnim telefonima, navigacija je ugrađena kao dio dodatne opreme, a osjećaju bliskosti s vibrantnim tehnološkim strujanjima doprinosti i kokpit razigran poput Barcelonine napadačke linije. Digitalna instrumenta ploča u središtu je tog sustava, a u blizini je i pregledan multifunkcijski ekran. Nažalost sve su kontrole digitalizirane, pa ćete i za najmanju promjenu temperature u kabini morati posegnuti prema ekranu i u vožnji pogađati virutalne tipke. Ponekad se čini lakše pogoditi u sridu na sinjskoj alki nego u pokretu na kvrgavom hrvatskom asfaltu prstom naciljati na ekranu stupanj nižu temperaturu. Zamislite da igrate Candy Crush Sagu na tabletu dok trčeći bježite pred ZET-ovim kontrolorm karata?! Prostora ne manjka, a s prtljažnikom od 780 litara moći ćete biti kreativni na dužim putovanjima i poneijti i više nego što vam treba.
U vožnji/udobnost 8/10
Ovo je klasa koja više ne trpi buku u kabini i zvučnu izolaciju kao u ruskom tenku T-55. Peugeot 5008 je tih poput saborskog zastupnika koji rijetko izlazi za govornicu, a toj osobini dodaje i komfor koji je, opet, sličan užitku sjedenja u onoj crvenoj parlamentarnoj fotelji. Upravljač smanjenih dimezija (to omogućuje instrumentna ploča izdignuta iznad njega) je Peugeotova endemska ideja i u praksi je vrlo dobar. Manjak onoga finoga osjećaja nadomjestit će direktnošću. Ručni mjenjač bi mogao biti precizniji, ali i ovako je OK. Savjet: ako vas zanima 5008, potražite verziju s automatskim mjenjačkom kutijom. Jurišate li ovim Peugeotom, već s prvim prijeđenim kilometrima prijateljima ćete hvaliti njegovu udobnost. To je njegov teren i u gradu i na otvorenoj cesti. Potječete li iz duge loze sportskih vozača savjetovat ćemo vas da napustite tradiciju i priklonite se prometnim propisima, a 5008 će vas vjerno slijediti, za jurcanje u zavojima je prevelik i pretežak, a za komfornu vožnju je maksimalno osposobljen. Pa birajte! Pogon je samo na prednje kotače i ne pokušavajte njime zaorati njivu. Držite se grada, uređenih putova i makadama za početnike.
Motor/potrošnja goriva
Školski odrađen posao. U europskim prodajnim salonima automobila danas je takva konkurencija da si niti jedan proizvođač ne može dopustiti zaostajanje u razvoju, čađavi dimnjak što strši u moru kuća opremljenih solarnim panelima. Peugeotov 2,0 HDi je moderan, pod umjerenim opterećenjem će trošiti između 6,5 i 7,0 litara turbodizela u mješovitoj vožnji. U gradu će to biti i biše, ali u gradu su svi rastrošniji, zar ne? Peugeotovi inženjeri su, budimo slikoviti, zakrpali sve rupe, pa on lijepo linearno ubrzava, krivulja okretnog momenta je ukroćena pa nema one neugodne turbo rupe.
Završna riječ
Izbor je jasan, želite li automobil s uspješnim francuskim stilskim rješenjima, vizualno koketiranje s premium klasom, udobnost, tehnologiju, a pritom ste u onom gornjem dijelu prehrambeno-financijskog lanca, Peugeot 5008 bi mogao biti vaš izbor. Nije poliran do kraja, mjenjač bi definitvno mogao na doradu, ali svi ključni prametri su moderni i funkcioniraju vrlo dobro.