Peugeot 5008 2,0 BlueHDi 150 GT Line

Peugeot 5008: Sve je na svome mjestu

Netko je rastegnuo 3008 i to s razlogom – cilj je bio dobiti više prostora i popuniti još jednu tržišnu nišu

Cijena: 327.599 kuna

Nakon što se Peugeot 3008 pokazao iznimno uspješnim i jednim od najprodavanijih SUV-ova u Europi prošle godine, sljedeći korak je nešto veće vozilo nazvano 5008. Veći prtljažnik ili treći red sjedala – birajte što želite. Gledajući dizajnerski iznimno atraktivni 3008, njegov veći rođak 5008 možda vizualno nije toliko uspješan (osobito produženi stražnji kraj), ali je što se funkcionalnosti tiče u prednosti.

9/10

Interijer/tehnologija/multimedija

Kad biste Peugeot 5008 pokušali usporediti s nekim ljudskim bićem, bila bi to osoba koja ima najnoviji i najbolji model pametnog telefona sa svim najvažnijim aplikacijama, pa i onom koja mu upravlja vitalnim životnim funkcijama. Sve je na komandnom mostu, kvalitetni hi-fi, povezivnost s modernim ciglama koje zovemo pametnim telefonima, navigacija je ugrađena kao dio dodatne opreme, a osjećaju bliskosti s vibrantnim tehnološkim strujanjima doprinosti i kokpit razigran poput Barcelonine napadačke linije. Digitalna instrumenta ploča u središtu je tog sustava, a u blizini je i pregledan multifunkcijski ekran. Nažalost sve su kontrole digitalizirane, pa ćete i za najmanju promjenu temperature u kabini morati posegnuti prema ekranu i u vožnji pogađati virutalne tipke. Ponekad se čini lakše pogoditi u sridu na sinjskoj alki nego u pokretu na kvrgavom hrvatskom asfaltu prstom naciljati na ekranu stupanj nižu temperaturu. Zamislite da igrate Candy Crush Sagu na tabletu dok trčeći bježite pred ZET-ovim kontrolorm karata?! Prostora ne manjka, a s prtljažnikom od 780 litara moći ćete biti kreativni na dužim putovanjima i poneijti i više nego što vam treba.

8/10

U vožnji/udobnost 8/10

Ovo je klasa koja više ne trpi buku u kabini i zvučnu izolaciju kao u ruskom tenku T-55. Peugeot 5008 je tih poput saborskog zastupnika koji rijetko izlazi za govornicu, a toj osobini dodaje i komfor koji je, opet, sličan užitku sjedenja u onoj crvenoj parlamentarnoj fotelji. Upravljač smanjenih dimezija (to omogućuje instrumentna ploča izdignuta iznad njega) je Peugeotova endemska ideja i u praksi je vrlo dobar. Manjak onoga finoga osjećaja nadomjestit će direktnošću. Ručni mjenjač bi mogao biti precizniji, ali i ovako je OK. Savjet: ako vas zanima 5008, potražite verziju s automatskim mjenjačkom kutijom. Jurišate li ovim Peugeotom, već s prvim prijeđenim kilometrima prijateljima ćete hvaliti njegovu udobnost. To je njegov teren i u gradu i na otvorenoj cesti. Potječete li iz duge loze sportskih vozača savjetovat ćemo vas da napustite tradiciju i priklonite se prometnim propisima, a 5008 će vas vjerno slijediti, za jurcanje u zavojima je prevelik i pretežak, a za komfornu vožnju je maksimalno osposobljen. Pa birajte! Pogon je samo na prednje kotače i ne pokušavajte njime zaorati njivu. Držite se grada, uređenih putova i makadama za početnike.

8/10

Motor/potrošnja goriva

Školski odrađen posao. U europskim prodajnim salonima automobila danas je takva konkurencija da si niti jedan proizvođač ne može dopustiti zaostajanje u razvoju, čađavi dimnjak što strši u moru kuća opremljenih solarnim panelima. Peugeotov 2,0 HDi je moderan, pod umjerenim opterećenjem će trošiti između 6,5 i 7,0 litara turbodizela u mješovitoj vožnji. U gradu će to biti i biše, ali u gradu su svi rastrošniji, zar ne? Peugeotovi inženjeri su, budimo slikoviti, zakrpali sve rupe, pa on lijepo linearno ubrzava, krivulja okretnog momenta je ukroćena pa nema one neugodne turbo rupe.

 

8/10

Završna riječ

Izbor je jasan, želite li automobil s uspješnim francuskim stilskim rješenjima, vizualno koketiranje s premium klasom, udobnost, tehnologiju, a pritom ste u onom gornjem dijelu prehrambeno-financijskog lanca, Peugeot 5008 bi mogao biti vaš izbor. Nije poliran do kraja, mjenjač bi definitvno mogao na doradu, ali svi ključni prametri su moderni i funkcioniraju vrlo dobro.

Tehničke karakteristike

MOTOR

turbodizelski, 4 cilindra/16 ventila, obujam 1997 ccm, snaga 110 kW/150 KS pri 3750 o/min, okretni moment 370 Nm pri 2000 o/min

DIMENZIJE

dxšxv 464,1×184,4×164,6 cm, međuosovinski razmak 284 cm, prtljažnik 780 l, spremnik goriva 53 l, masa 1490 kg

OVJES

sprijeda McPherson, straga torzijska osovina

MJENJAČ

šestbrzinski ručni

PERFORMANSE

najveća brzina 206 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 9,6 s

POTROŠNJA

4,4/4,8/5,6 l/100 km

EMISIJA CO2

125 g/km

EuroNCAP

*****

Prostranost,

Dizajn interijera,

Moderan motor

Mjenjač