Golf, Volkswagen Golf ima neki Bondovski prizvuk. Svi ga znaju, po njegovom kalupu mjeri se cijela kompaktna klasa, mnogi ga kopiraju, a mnogima je u bilo kojem obliku neodoljiv. Našim cestama još dime Golf II, čest je i Golf III, a od Golfa IV pa nadalje velika je potražnja. Kao što dijete sanja akcijsku figuricu PJ Masks i roditeljima testira živce konstantnim zahtjevima za kupnjom plastičnog superjunaka tako i mnogi maštaju o VW Golfu. Ovaj posljednji se ne razlikuje mnogo od prethodnoga, ali vizualni kontinuitet tek skriva mnoge tehnološke inovacije.
Interijer/tehnologija/multimedija
U njemačkom dizajnu je razigranosti kao u talijanskom nogometu za vrijeme slavnoga catenaccia. Sjećate li se postulata: obrana, obrana, pa napucaj loptu naprijed – ako se nešto dogodi, dogodi se, ako ne, opet će ostati 0:0. Tako i unutrašnjost Golfa već godinama igra zatvorenu formaciju fundamentalno određenu jasnim geometrijskim formama. Međutim, na neki svoj način taj interijer uspijeva biti elegantan i luksuzan, pa ga mnogi kopiraju (korejskim proizvođačima je osobito drag). U Golfu je dovoljno prostora za četiri osobe, ali prtljažnik bi mogao biti veći. Također, Volkswagen je svom kompaktu namijenio najnoviju tehnologiju, ali dio nje ćete morati nadoplatiti, a to nije jeftino. Želite li glazbu slušati na Dynaudio premium sustavu – platite, žalite li navigaciju – platite, želite li elegantnu digitalnu instrumentnu ploču – platite… Na sreću, sustavi poput automatskog kočenja su u serijskoj opremi.
U vožnji/udobnost
Možda je tek nešto tvrđi zbog opcijskog sportskog ovjesa, ali u ovoj kategoriji Golf je na tronu, on je kralj, a pred palačom još nema izazivača za prijestolje. Dakle, omjer preciznog upravljanja, brzine koju je jednostavno kontrolirati i komforne vožnje je i dalje primjer drugima u klasi. Zasad su VW-u najbliži konkurenti tek premium BMW serija 1 ili Honda Civic i Ford Focus. U mnogim vozilima često je bučnije nego na rock koncertu, ali Golf je savršeno izoliran, motor se gotovo i ne čuje, baš kao niti strujanje zraka ili udarci ovjesa. Također, sedamstupanjski automatski (DSG) mjenjač je među najboljima na tržištu, brz je poput prosječnog bjegunca od hrvatskog pravosuđa koji otkrije ljubav prema Bosni i Hercegovini, a intuitivan baš kao isti taj bjegunac koji i prije presude otkrije kakva mu se zla sudba sprema.
Motor/potrošnja goriva
Novitet je 1,5-litreni turbobenzinski motor s deaktivacijom dva cilindra koji se isključuju kad su smanjeni napori, odnosno kad nema potrebe za dodatnom snagom. U praksi je teško osjetiti to gašenje i paljenje, ali sve funkcionira besprijekorno, a jedini je cilj smanjenje potrošnje. Ona je u ovom slučaju odličnih 6,7 do 7 litara goriva. S brzim automatskim DSG mjenjačem sa sedam stupnjeva prijenosa i 150 KS ovaj Golf je na pragu onoga što bio sportski kompakt.
Završna riječ
Ako se Volkswagen Golf promatra kao referentnu točku u klasi, on doista vodi primjerom. Neki automobili su ga sustigli, poput Honde Civic, ali nema onih koji su ga u stanju prestići. Ta se kvaliteta i plaća, pa je Volkswagenov kompakt cijenom bliži premium ponudi. Mnogi će zaključiti da vrijedi svake kune i neće biti daleko od istine. Koliko god se otrcanom činila fraza o kralju kompaktne klase, ona je u ovom slučaju opravdana. U ovim igrama prijestolja Volkswagen Golf ima najdulji staž.