S automobilskim dizajnom je kao i s početnom jedanaestorkom Reala ili Barcelone. Ako se pobjeđuje ne mijenjaj. Tako i nova Mazda CX-5 djeluje kao klon stare, ali to nikome ne bi trebao biti problem, osobito stoga što nasljednik u svemu nadmašuje prethodnika. Posljednjih godina Mazda nas je kod gotovo svih modela naviknula na visoke standarde i novi model samo prati te trendove.
Interijer/tehnologija/multimedija
Prvo što se objektivnom kritičaru mora svidjeti u unutrašnjosti CX-5 je kotačić pomoću kojega upravljate infotainment sustavom. Nema čeprkanja po ekranu masnim prstićima kojima se prije par sekundi prinosili porciju velikih ćevapa ustima. Ta potraga za funkcijama je mnogo elegantnija. Drugo, interijer je lišen neukusa, elegantan je u svojoj jednostavnosti, a izbjegava i gomilanje digitalnih instrumenata, koji se danas prikazuju kao posljednja riječ tehnološkog razvoja (a to definitivno nisu). Uz maksimalno opremljen automobil ide i toliko dugačka lista opreme da biste na njezino čitanje potrošili više vremena nego Zdravko Mamić na svoje monologe tijekom famoznih press konferencija. Od kožnih sjedala, navigacije, automatskog kočenja, radarskog tempomata, pa sve do vrhunskog zvuka – sve je tu, a tu je raskošna ponuda prostora, što je osobito važno ako ste u klasi s vozilima poput Škode Kodiaq.
U vožnji/udobnost
Ako je stara Mazda CX-5 postavila određene standarde po pitanju voznih osobina u klasi srednjih SUV-ova, onda ih ovaj novi model vjerno slijedi. Doista, novi Mazdin SUV je primjer kako i vozilo s povišenim težištem s malo inženjerske mudrosti i dalje može ostati pravi vozački automobil. Istina, ovjes je tvrđi nego na, recimo, konkurentskoj Škodi Kodiaq, ali je još dovoljno udoban da se putnici ne bi trebali osjećati nelagodno. S druge strane, CX-5 mijenja smjer gotovo poput dinamičnijih kompaktnih automobila, a vozača će nahraniti feedbackom s ceste koji će mu pomoći da ovim SUV-om suvereno upravlja. U kontekstu vožnje sve je na najvišoj razini, automatski mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa je brz, kočnice su potentne, a elektronski kontrolirani pogon na sva četiri kotača neupadljivi je sigunosni štit, kako na asfaltu, tako i na (off-road) površinama. S terenskim zahtjevima ne treba pretjerivati jer je CX-5, prije svega, građen za uređene ceste i tu briljira.
Motor/potrošnja goriva
Turbodizelski motor sa 175 KS obiluje snagom i momentom, pa se uz onaj slabiji sa 150 KS nameće kao idealan za ovaj Mazdin SUV. Pri pokretanju i nižim brzinama je tek malo bučniji nego što biste to očekivali od vozila u ovoj klasi. Potrošnju je moguće kontrolirati na razini 7-7,5 litara, ovisno stilu vožnje, a to je doista dobro.
Završna riječ
Cijena ovoga vozila djeluje visokom, ali usporedi li se bogata oprema i snažan motor s konkurencijom, onda je, zapravo, korektna. Mazda prodajnim brojkama možda nije u vrhu na europskim tržištima, ali s vozilima poput ovoga možemo zaključiti da kupci očigledno ne znaju što propuštaju. Odličan SUV!