Mazda CX-5 CD175 AT AWD Revolution Top

Najbolji igrač se ne mijenja

Mazda prodajnim brojkama možda nije u vrhu na europskim tržištima, ali s vozilima poput ovoga možemo zaključiti da kupci očigledno ne znaju što propuštaju. Odličan SUV!

Cijena: 366.152 kune

S automobilskim dizajnom je kao i s početnom jedanaestorkom Reala ili Barcelone. Ako se pobjeđuje ne mijenjaj. Tako i nova Mazda CX-5 djeluje kao klon stare, ali to nikome ne bi trebao biti problem, osobito stoga što nasljednik u svemu nadmašuje prethodnika. Posljednjih godina Mazda nas je kod gotovo svih modela naviknula na visoke standarde i novi model samo prati te trendove.

9/10

Interijer/tehnologija/multimedija

Prvo što se objektivnom kritičaru mora svidjeti u unutrašnjosti CX-5 je kotačić pomoću kojega upravljate infotainment sustavom. Nema čeprkanja po ekranu masnim prstićima kojima se prije par sekundi prinosili porciju velikih ćevapa ustima. Ta potraga za funkcijama je mnogo elegantnija. Drugo, interijer je lišen neukusa, elegantan je u svojoj jednostavnosti, a izbjegava i gomilanje digitalnih instrumenata, koji se danas prikazuju kao posljednja riječ tehnološkog razvoja (a to definitivno nisu). Uz maksimalno opremljen automobil ide i toliko dugačka lista opreme da biste na njezino čitanje potrošili više vremena nego Zdravko Mamić na svoje monologe tijekom famoznih press konferencija. Od kožnih sjedala, navigacije, automatskog kočenja, radarskog tempomata, pa sve do vrhunskog zvuka – sve je tu, a tu je raskošna ponuda prostora, što je osobito važno ako ste u klasi s vozilima poput Škode Kodiaq.

8/10

U vožnji/udobnost

Ako je stara Mazda CX-5 postavila određene standarde po pitanju voznih osobina u klasi srednjih SUV-ova, onda ih ovaj novi model vjerno slijedi. Doista, novi Mazdin SUV je primjer kako i vozilo s povišenim težištem s malo inženjerske mudrosti i dalje može ostati pravi vozački automobil. Istina, ovjes je tvrđi nego na, recimo, konkurentskoj Škodi Kodiaq, ali je još dovoljno udoban da se putnici ne bi trebali osjećati nelagodno. S druge strane, CX-5 mijenja smjer gotovo poput dinamičnijih kompaktnih automobila, a vozača će nahraniti feedbackom s ceste koji će mu pomoći da ovim SUV-om suvereno upravlja. U kontekstu vožnje sve je na najvišoj razini, automatski mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa je brz, kočnice su potentne, a elektronski kontrolirani pogon na sva četiri kotača neupadljivi je sigunosni štit, kako na asfaltu, tako i na (off-road) površinama. S terenskim zahtjevima ne treba pretjerivati jer je CX-5, prije svega, građen za uređene ceste i tu briljira.

9/10

Motor/potrošnja goriva

Turbodizelski motor sa 175 KS obiluje snagom i momentom, pa se uz onaj slabiji sa 150 KS nameće kao idealan za ovaj Mazdin SUV. Pri pokretanju i nižim brzinama je tek malo bučniji nego što biste to očekivali od vozila u ovoj klasi. Potrošnju je moguće kontrolirati na razini 7-7,5 litara, ovisno stilu vožnje, a to je doista dobro.

9/10

Završna riječ

Cijena ovoga vozila djeluje visokom, ali usporedi li se bogata oprema i snažan motor s konkurencijom, onda je, zapravo, korektna. Mazda prodajnim brojkama možda nije u vrhu na europskim tržištima, ali s vozilima poput ovoga možemo zaključiti da kupci očigledno ne znaju što propuštaju. Odličan SUV!

Tehničke karakteristike

Motor

turbodizelski, 4 cilindra/16 ventila, obujam 2191 ccm, snaga 129 kW/175 KS pri 4500 o/min, okretni moment 420 Nm pri 2000 o/min

DIMENZIJE

dxšxv 455x184x168 cm, međuosovinski razmak 270 cm, prtljažnik 506 l, spremnik goriva 58 l, masa 1535 kg

OVJES

sprijeda McPherson, straga multilink

MJENJAČ

šeststupanjski automatski

PERFORMANSE

najveća brzina 206 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 9,5 s

POTROŠNJA

5,3/5,8/6,7 l/100 km

EMISIJA CO2

152 g/km

EuroNCAP

*****

Vozne osobine

Kvaliteta

Interijer

Buka motora
Tvrđi ovjes