SAD je domovina profesionalnog hrvanja, sportsko-zabavnog spektakla sa zajamčenim ishodom i stranicama ispisanog scenarija. Jedino impresivno je urlikanje boraca, koji u tom pomno razrađenom scenariju najviše opterećuju glasnice. Abarth 595 Competizione je hrvač drukčije kategorije, glasniji je od ovih koreografiranih boraca, a bogme i konkretniji. Narodna istina o otrovu u malim bočicama materijalizirana je u minijaturnom, ali agresivnom Fiatu.
Interijer/tehnologija/multimedija
Unutrašnjost je spoj retro elemenata i modernih dizajnerskih strujanja. Multimedijski ekran danas morate imati, baš kao i moderan klima-uređaj, a sve ostalo je modernizirana verzija legendarnog Fiata 500 iz daleke prošlosti. Sve osim dva člana posade traži kombinatoriku ravnu sastavljanju rasporeda sjedenja na večeri na koju dolaze Donald Trump, Vladimir Putin i Kim Jong-un. Prostora na stražnjoj klupi nema, ali Abarth biste kupili kao obiteljski automobil samo ako je na dan odluke bila jaka južina. Zbog toga ga nećemo penalizirati zbog manjka volumena na stražnjoj klupi ili minijaturnog prtljažnika. Uz ovu cijenu, doduše, očekuje se malo više opreme, navigacija, a toga baš i nema. Također, USB čitač ne prepoznaje sve glazbene datoteke. Vjerojatno u Fiatu misle da je dovoljna grmljavina iz auspuha.
U vožnji/udobnost
Kakvo remek-djelo na minijaturnom međuosovinskom razmaku. Abarth 595 Competizione spaja iznimne vozne osobine, direktnost upravljača s gotovo nezamislivom udobnošću. Dobro, nije baš kao da se vozite u Citroenovu ZX-u, ali za jedan sportski automobil dugačak svega 366 centimetara ovaj Abarth nije tvrd. Prije nego što se upoznate s njegovim mogućnostima, sa svakim novim zavojem vas čeka jedan veliki upitnik. Koliko doista može? Hoće li “pobjeći preko nosa”? Kad će krenuti u piruetu i za 360 stupnjeva se okrenuti na cesti? Međutim, s duljom eksploatacijom ćete utvrditi da je postojan u svim testnim situacijama i da u ovom Abarthu ima Ferrarijeva genoma. Pritom sve vaše aktivnosti prati uhu ugodna buka motora, koja zvuči poput pucanja kukuruza kokičara na vrućoj tavi provučena kroz duboki bas filter na glazbenom pojačalu. Brembo kočiona kliješta obuhvatit će diskove primordijalnom silinom – baš onako kako treba. Maksimalnom vozačevu komforu nedostaje tek bolje programirani mjenjač. Ovaj robotizirani ručni s pet stupnjeva savršeno funkcionira u poluautomatskom modu rada, ali je u automatskom načinu prespor. Kao da su u Fiatu zaboravili da se ne želite cijeli dan igrati s polugicama na upravljaču, nego i malo uživati te odmoriti mozak i ruke.
Motor/potrošnja goriva
Fiatov 1,4-litreni turbo motor tuniran je do 180 KS, a ubacite li u jednadžbu i masu vozila od svega 1145 kg dobili ste raketu za put na Mars. Snage nikad ne manjka, a doziranje je fino pa nema nekontroliranih proplamsaja momenta, nego se sila budi linearno. Vozite li umjereno, trošit će sedam litara goriva, a odlučite li si dati oduška, očekujte vrijednosti iznad devet litara. Sve je to očekivano.
Završna riječ
Funkcionalnost Abartha 595 Competizione je, podrazumijeva se, ograničena. Njegova gruba vanjština otkriva snagatora. On nije ljubitelj kulturnih događanja već je najglasniji hvalisavac u lokalnoj gostionici. Voziti Abarth 595 Competizione je doista intenzivno i lijepo iskustvo. Na kraju, uvijek poručujemo da mogućnosti sportskih automobila isprobavate na sportskim stazama – nipošto na otvorenoj cesti.