Električna energija nije bila ovoliko cool još od vremena Nikole Tesle i umjetno induciranih munja u njegovu laboratoriju u Colorado Springsu. Ono što je donedavno bila obična utičnica za peglu i hladnjak danas je izvor inspiracije automobilskim inženjerima i hipsterima željnima najnovijih tehnoloških postignuća. Premda se čini da elektromotor i baterije baš i nisu posljednja riječ primijenjene znanosti, uspjeli su nam ih prikazati baš takvima, a tom valu najnovijih trendova prepustio se i Hyundai sa svojim električnim Ioniqom (ima i hibridni, ali o tome drugom zgodom). Dakle, Ioniq!
Interijer/tehnologija/multimedija
Vrijeme kada ste u prerađenoj električnoj “peglici” ili sličnom automobilu vidjeli tehnološki vudrenog djedicu gotovo je, pa shodno tome i Hyundai Ioniq kameleonski podilazi mlađoj generaciji sa svom silom sustava i zabavljačkim potencijalom mnogo većim nego što ga nude domaće humoristične serije. Audio sustav je super, njegov brat Bluetooth također, a svi aktivnosigurnosni sustavi su također na broju, pa će Ioniq sam zakočiti kad vi to propustite učiniti, spriječit će vas u neželjenom prelasku voznog traka…, a sve to dolazi u tijelu obiteljskog automobila. Prostora za noge ima, a višim putnicima straga će se jedno ispriječiti nešto niži krov – danak boljoj aerodinamičnosti i nižoj potrošnji.
U vožnji/udobnost
Vrijeme neozbiljnih električnih automobila je gotovo, a Hyundai Ioniq je jedan od onih koji potvrđuju tu tezu. Još prije tri-četiri godine biste (da ih ne imenujemo) s vozilom A dobili tvrdo podvozje i dinamičke performanse amazonskog ljenjivca. Toga više nema, a u kreativnom inženjerskom zanosu Hyundaijevi stručnjaci su Ioniq tempirali kao udoban i stabilan automobil. Masa je blago povećana zbog baterija, ali je distribucija dodanih dijelova izvedena kvalitetno, pa se Ioniq na cesti ne da smesti. Nije sportski direktan, ali je uravnotežen, na otvorenoj cesti tih, a u gradu lijepo apsorbira valoviti asfalt. U akciji je Ioniq lišen sportskog pedigrea, nastupa s pozicija komfora, u vožnji ga doista ništa ne separira od velike većine benzinaca i dizelaša – osim doista limitirane buke u kabini.
Motor/potrošnja goriva
Hyundai, poput Renault Zoeja, uspijeva prebaciti brojku od 200 prijeđenih kilometara s jednim punjenjem električne energije – osobito u proljetnim, ljetnim ili jesenskim uvjetima. Naravno, zima je nešto drugo. Napunite li Ioniq do vrha, potrebno je bazično znanje matematike da u brojkama na displayu pročitate tih 200 kilometara. Međutim, postoji jedno dugme koje kvari zabavu, a na njemu piše Heat. Uključite li grijanje kabine, što zimi katkad i zatreba, pohlepna toplinska pumpa će projekciju autonomije smanjiti za trećinu. Dakle, s uključenim grijanjem čeka vas oko 135 kilometara. Razlika je velika, ali još omogućuje vožnju po gradskim cestama. Moment električnog motora dostupan je odmah, jednostupanjski automatski mjenjač ne prekida taj izljev sile i pri svakom stiskanju gas pedale odziv je trenutačan. Potrošnja je 13,5 kWh na 100 prijeđenih kilometara vozite li umjereno i izbjegavate li Heat dugme. U tom slučaju rukavice, kapa i topla jakna zimi su dio serijske opreme za vozača i putnike.
Završna riječ
Ioniq je vrlo sposoban automobil, dokaz da proizvođači sve ozbiljnije shvaćaju svoj domaći rad na temu električnih vozila. Šteta je tek što cijena baterija poskupljuje i cijenu vozila, a i malo veći kapacitet ne bi bio naodmet. Unatoč opremljenosti, činjenici da Ioniq zahvaljujući raskošnom prostoru može biti obiteljsko vozilo, tih 285 tisuća kuna je još nekih 30-40 tisuća kuna previše, a sa subvencijama se to može spustiti na gotovo 200 tisuća kuna, što je gotovo akcijska ponuda.