Na papiru sjajno: novi crossover s tri elektromotora, 1050 KS, 2,39 sekundi do 100 km/h, oko 470 kilometara autonomije do novog punjenja te autonomna tehnologija. Sve je to obećavao model Faraday FF 91, koji je nastao u Kaliforniji. Međutim, ovih dana od FF 91 je ostalo samo FF 0 ili jedno veliko ništa, a razlog je gotovo vrijedan filmskog scenarija. Tvrtka tuži glavnog investitora da joj želi ukrasti patente. Startup Faraday Future želi prekinuti poslovni odnos s kineskim investitorom jer ga, kako kažu, tjera u namjerni bankrot. Kalifornijski startup Faraday Future koji ima namjeru proizvoditi električne automobile želi krenuti dalje bez glavnog investitora, kineskog diva u nekretninskom biznisu Evergranda.
Tvrtka je otpustila stotine zaposlenika, mnogi rukovoditelji su podnijeli ostavke jer prema predviđanjima startup ima dovoljno financija u fondu da plati smanjenu plaću za preostalih 600-tinjak radnika, rekao je jedan od preostalih rukovoditelja na zajedničkom sastanku s radnicima.
Ako svježi kapital ne počne dolaziti, kompanija će u potpunosti ostati bez novca do sredine prosinca. Tvrtka je imala 59 milijuna dolara duga prema dobavljačima na početku listopada, istaknuto je u izvještaju kompanije, a imala je samo 18 milijuna dolara u gotovini na početku rujna. S tih 18 milijuna biste se dobro proveselili, ali za jednu kompaniju s ogromnim troškovima to je ništa.
Dok je startupov ultimativni cilj puštanje u proizvodnju luksuznih električnih vozila, trenutačni je čisto spašavanje. Nekoć jedan od najpotentnijih projekata s talentiranim stručnjacima iz Tesle, BMW-a pa čak i Applea, sad je suočen s izumiranjem.
Dok traje spor s kineskim investitorom Faraday Future je dobio dopuštenje od suda da traži do 500 milijuna dolara novčane pomoći izvana kao hitnu olakšicu. Povrh svega, Faraday Future tvrdi da Evergrande namjerno ne investira. Evergrande pokušava potjerati Faraday Future u bankrot, što bi dovelo do toga da Evergrande preuzme kontrolu nad cijelom imovinom i intelektualnim vlasništvom, ističu odvjetnici Faraday Futurea u zahtjevu. Bankrot bi omogućio Evergrandeu izbjegavanje plaćanja 1.2 milijarde dolara koliko ostaje od integralne investicije od ukupno 2 milijarde dolara. Uglavnom, električni automobili možda jesu budućnost, ali poslovni modeli na kojima nastaju temelji tvrtki koje bi ih trebale razvijati i proizvoditi nisu baš najsretniji.
Faraday Future sve bliže tome da ostane bez budućnosti i ode u prošlost
Ambiciozno najavljivani automobilski startup našao se u velikim problemima. Čini se da njihov ultramoderni model FF 91 nećemo tako skoro gledati na cestama