Marianne Faithfull: Veliki povratak

Autorefleksivna poezija Marianne Faithfull, teme života i smrti, konstantne su međe njezina rada, baš kao i tiha, komorna glazbena pratnja

Marianne Faithfull: Negative Capability
(BMG)

Život Marianne Faithfull je poput razvedenoga geografskog reljefa, mnogo je tu uspona i padova, usjeka i rukavaca, pustog okoliša uništenog prirodnim katastrofama. Iza nje je glamurozan život famme fatale, tradicionalistima skandalozna uloga u swinging Londonu s kraja šezdesetih, veze s članovima The Rolling Stonesa, status muze tog klasičnog benda, pa potom suđenja s Jaggerom i Richardsom oko autorskih prava, ovisnost, život u bijedi… Gospođa Faithfull u jednom je životu proživjela više njih, i to ne nužno zašećerenih i romansiranih, kako znaju izgledati neke frizirane biografije moćnika iz orbite visoke politike. No i u potencijalno pogubnim trenucima glazba je uvijek uspjela zasjeniti taj suludi ples po rubu životne egzistencije.

Iza nje je barem jedan kulturno vrijedan spomenik nulte kategorije, klasik Broken English iz 1977., te nekoliko vrlo dobrih albuma, a s Negative Capability svojem će katalogu dodati još jednu referencu.

Autorefleksivna poezija Marianne Faithfull, teme života i smrti, konstantne su međe njezina rada, baš kao i tiha, komorna glazbena pratnja. Negative Capability ni u jednom trenutku nema namjeru skrenuti s tog kursa, baš kao što trajekt Split – Supetar ne napušta plan plovidbe već desetljećima. Drugačijim ga čini prozračni produkcijski vez dvojice Ellisa, Bretta i Warrena (nisu u rodu), s čistim i tečnim rješenjima, nimalo zasićen ili kičast. Negative Capability okupio je i moćnu postavu suradnika, pa uz Faithfull pjesme potpisuju Nick Cave, Ed Harcourt i Mark Lanegan. Potonji je vjerojatno bio osobito insipiriran druženjem s Marianne Faithfull jer je s njom sukreirao fasicantan životni blues They Come at Night. Svježim preradama već otpjevanih As Tears Go By (autori Jagger i Richards) i Witches Song (s Broken Englisha) vratila se u turbulentnu prošlost pa premda te nove verzije nisu u reinterpretiranju donijele ništa novo, opet ih je lijepo čuti. Baš kao i preradu Dylanove It’s All Over Now Baby Blue.

Singl The Gypsy Faerie Queen, otpjevan s Caveom, pulsira komercijalnim potencijalom, ali temeljna vrijednost ovog materijala su nepodilaženje masovnom ukusu, introspektivnost, precizan rad producenata i nadasve dominantan, abrazivni glas Marianne Faithfull.