Točno 2026. godine pojavit će se posljednja generacija Volkswagenovih motora s unutrašnjim sagorijevanjem i to će biti kraj, nema više, The End, Fin, kraj filma… Sljedeće generacije školske djece učit će na satu povijesti o terminima TDI i TSI. Njemački div u potpunosti se okreće električnim vozilima. Zakonodavci u Europskoj uniji traže od proizvođača da radikalno smanje emisiju CO2 i dušikovih oksida te se mnogima neće isplatiti unedogled razvijati benzince i dizelaše.
– Naši kolege rade na posljednjim platformama koje nisu CO2 neutralne – rekao je Michael Jost, šef strateškog odjela Volkswagena.
– Postupno ćemo smanjivati benzince i dizelaše u ponudi, sve do minimuma.
Volkswagen će u sljedećih pet godina uložiti vrtoglavih 50 milijardi dolara u razvoj električnih vozila. Prvi je na rasporedu za izlazak na cestu Porsche Taycan (sljedeće godine), a slijedit će ga kompakt VW I.D. Neo (za točno godinu dana), a potom i ostali I.D. modeli. Njemački novopečeni električar do 2030. godine planira na cestu poslati čak 300 modela automobila, kombija, motocikala i kamiona na struju.
Volkswagen će benzince i dizelaše zadržati samo u nekim regijama u kojima neće biti razvijene električne punionice. Ovo je radikalan odmak od Volkswagena koji je 2015. godine uhvaćen s prstima u pekmezu, odnosno dizelu – kad se poigravao (varao) s emisijama štetnih plinova na TDI motorima.
– Da, naša je odogovornost jasna. Pogriješili smo – rekao je Jost.
Jost je zaboravio pripomenuti što će raditi njegove kolege u Lamborghiniju, Bugattiju i Porscheu. Što će biti s legendarnim 911, hoće li i on ubuduće zujati poput štapnog miksera? Umjesto rock koncerta boksera sa šest cilindara – centrifuga na 1000 okretaja u minuti?