Hyundai i30 Fastback 1,4 TGDI LE

Nastavak za pet

Pomalo iznenađujuće Hyundai je uz i30 pripremio Fastback verziju, koja je estetski dobro izvedena

Cijena: 179.665 kuna

9/10

Interijer/tehnologija/multimedija

Postoji tek jedan problem, a to je linija krova koja se spušta agresivnije nego kod berline ili karavana, pa je i manje mjesta straga, osobito za one visoke, koji će uvidjeti da je plafon prenizak. S novim i30 Hyundai se odlučio za klasičniji dizajn, bliži njemačkom poimanju oblikovanja automobila. Tako je izvana, a iznutra je doista kvalitetno i jednostavno. Često viđena arhitektura sa središnjom konzolom na kojoj su kontrole klima-uređaja i iznad toga multimedijski ekran vrlo dobro funkcionira. Osobito je pametna ideja da se osnovne funkcije multimedije izvuku i postave na dva stupca sa strane tako da je vozačima mnogo lakše upravljati tim sustavom. Ovaj Fastback je iznimno opremljen, pa čak ima i sustav koji ga drži u izabranom voznom traku i tako pomaže vozaču. Naravno, unatoč radu senzora i automatiziranom procesu upravljanja, on i dalje mora imati ruke na upravljaču.

8/10

U vožnji/udobnost

Na cesti i30 Fastback podsjeća na mnoge moderne kompakte. Nema tu nekih velikih iznenađenja. Električni servo upravljača je lagan i neutralan, kočnice su kvalitetne, a šestbrzinski ručni mjenjač precizan. Ovjes je ugodan kompromis jer osigurava udobnost, a istodobno ne pati stabilnost, nema pretjeranog naginjanja karoserije. Izolacija buke (osobito kotrljanja kotača) bi mogla biti malo bolja, ali i ovako je u okvirima klase. Kao i kod mnogih konkurenata u prvom je planu sigurnost, a vozački užitak je blago potisnut u stranu. Termin vozački užitak bi označavao tvrđe podvozje te hidraulični servo upravljača, koji pruža mnogo više informacija o kretanju vozila. Toga u ovome Hyundaiju nema, a takva konfiguracija danas je ionako rijetka i uglavnom ćete je pronaći na rasnim sportskim automobilima.

8/10

Motor/potrošnja goriva

Ugrađeni benzinski motor, 1,4-litreni turbo, zanimljiv je izbor i možda čak najbolje pristaje ovom karoserijskom okviru. Tih je, nema vibracija, performanse su vrlo dobre, a zahvaljujući turbopunjaču te širokom i blagom brijegu visokog okretnog momenta nema potrebe za čestim mijenjanjem brzina. Sve to prati i potrošnja od 6,9 litara goriva u prosjeku. Hyundai definitivno ima konkurentan motor.

8/10

Završna riječ

Hyundai i30 Fastback je vizualno ugodno iznenađenje, a sve ostalo je nasljeđe baznog modela koji je jedan od onih pouzdanih modela. Njegov dizajn ipak neće promijeniti sadržaj predavanja na studiju primijenjene umjetnosti, ali poslovičnom kvalitetom te sigurnošću na cesti Hyundai i30 će učiniti veliku uslugu svakoj vlasnici ili vlasniku. Omogućit će im da na putovanje krenu neopterećeni. Tome treba dodati i korektnu cijenu ovog raskošno opremljenog modela.

Tehničke karakteristike

MOTOR

turbobenzinski, 4 cilindra/16 ventila, obujam 1353 ccm, snaga 103 kW/140 KS pri 6000 o/min, okretni moment 242 Nm pri 1500 o/min

DIMENZIJE

dxšxv 445,5×179,5×142 cm, međuosovinski razmak 265 cm, prtljažnik 450 l, spremnik goriva 50 l, masa 1439 kg

OVJES

sprijeda McPherson, straga torzijska osovina

MJENJAČ

ručni šestbrzinski

PERFORMANSE

najveća brzina 208 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 9,2 s

POTROŠNJA

4,9/5,5/6,7 l/100 km

EMISIJA CO2

129 g/km

Euro NCAP

*****

Udobnost

Kvaliteta

Prostor straga