BMW i Porsche: S našom novom punionicom električni automobili bit će na 80 posto dometa za samo 15 minuta

FastCharge sistem je u fazi prototipa i na njemu se užurbano radi. Najveći problem je što taj sustav sa 450 kW zahtijeva baterije visoke voltaže, a i to ćemo uskoro dobiti

Potraga za bržim i snažnijim traje, a svaki dan se pojavi nešto novo. BMW i Porsche predstavili su električnu punionicu s 450 kilovata. To je još jedna prekretnica u implementiranju električne tehnologije jer će omogućiti da 100 kilometara autonomije dobijete za samo tri minute, a baterije će vam o 80 posto napuniti za 15 minuta. To je vrijeme koje provedete i na klasičnoj benzinskoj stanici. Malo punite gorivo, malo razgovarate sa zgodnom djelatnicom, kupite kviki-gric…

FastCharge sistem je u fazi prototipa i na njemu se radi. Najveći problem je što takav sustav zahtijeva baterije visoke voltaže, a i to ćemo uskoro dobiti. Porscheovi i BMW-ovi stručnjaci uspjeli su za 15-ak minuta napuniti posebni BMW i3 (modificirane baterije) s 10 posto napunjenosti baterije na 80 posto, a Cayennea za domet 100 kilometara za navedene tri minute. Pritom kažu da nisu koristili puni kapacitet punionice.

Za usporedbu, kućni sustavi omogućuju punjenje od 3,6 do 22 kW, većina brzih punjača radi na 50 kW, a Teslin Supercharger 120 kW. S 50 kW punjačem Nissan Leafu treba oko sat vremena da se baterije napune sa 20 na 80 posto.

Zasad se očekuje da će Taycan, nova Porscheova električna limuzina, izdržati 350 kW i to je automobil s najvećom snagom punjenja. Jedna od opcija FastCharge sustava je mogućnost prilagođavanja svakom električnom automobilu pa ako dođete s navedenim Porscheom on će smanjiti kapacitet punjenja na 350 kW.