





Muzej suvremene umjetnosti u New Yorku ili skraćeno MoMA jedna je od najvažnijih kulturnih institucija, a Fiat 500 je jedan od najvažnijih automobila u povijesti autoindustrije. Spojite li to dvoje imate najavu za kvalitetnu izložbu: Vrijednost dobroga dizajna. Od 10. veljače u MoMA-a će biti izloženi mnogi vrijedni primjerci modernog dizajna, a Fiat 500 F izabran je kao lice s naslovnice tog događaja. MoMA je kupila jedan mali Fiat, uključila ga u svoju arhivu industrijskog dizajna i prezentirat će ga na izložbi koja želi pokazati proizvode vrhunskog dizajna i pristupačne cijene.
Kažu u MoMA-i da izbor verzije F nije slučajan jer je ona u periodu od 1965. do 1972. godine bila najpopularnija inačica modela 500. Ovaj automobilčić djelo je genijalnog inženjera Dantea Giacose, koji je uspio u manje od tri metra dužine automobila smjestiti motor obujma 0,5 l (pogon i motor straga) i kreirati kabinu za četvero putnika. Od 1957. do 1975. godine Fiat 500 je prodan u četiri milijuna primjeraka, a, s povijesnim odmakom, nitko više ne dvoji da je riječ o automobilu koji je motorizirao Italiju, odnosno koncet mobilnosti približio i ljudima slabijeg imovinskog stanja.
MoMA-ina izložba pokriva širok spektar artikala industrijskog dizajna koji su svojim vizualnom i uporabnom vrijednošću osvojili svijet, od kućanskih proizvoda, elektronike, grafičkog dizajna, sportske opreme, igračaka do automobila. Vremenska linija na kojoj su nastali ti proizvodi počinje s 1930-ima i završava s vremenom u kojem živimo.