Detaljno smo obrazložili odluku Europske unije da proizvođači automobila moraju do 2030. godine smanjiti prosječnu emisiju CO2 svih svojih vozila za 37,5 posto u odnosu na 2021. godinu. Ta odluka izazvat će velike potrese i brojne promjene.
Što to konkretno znači u slučaju najvećeg europskog proizvođača Volkswagena? Nijemci će, naravno, zadržati Polo čiji motori ne emitiraju mnogo CO2, ugljičnog-dioksida, odnosno najvažnijeg stakleničkog plina. No, VW sigurno neće htjeti prestati proizvoditi Touareg ili Tiguan, popularne SUV-ove koji emitiraju mnogo više CO2. Što je automobil veći, raste i marža pa nitko ne želi iz kokošinjca protjerati koku koja nese zlatna jaja.
Kako doskočiti traženim ciljevima Europske unije? Volkswagen je jasan: planira ubrzati predstavljanje i proizvodnju svojih električnih automobila. Njihovih 0 g/km CO2 u prosjeku će sniziti emisiju cijele marke pa će u VW-u moći zadržati i Touareg. Vrlo jednostavna matematička operacija. Zbrojite emisiju svih automobila i podijelite s njihovim brojem.
– Moramo restrukturirati naš proizvodni portfolio, vjerojatno reducirati broj verzija automobila koje ćemo nuditi s motorima s unutarnjim sagorijevanjem. Također, morat ćemo planirati dodatne tvornice koje će proizvoditi baterijske ćelije i baterije za električne automobile – rekao je Herbert Diess, predsjednik uprave Volkswagena.
Do 2023. VW će potrošiti 44 milijarde eura na razvoj električnih vozila, a već je počeo s prenamjenom tvornica koje će proizvoditi samo električna vozila iz nove serije I.D.