Da je predsjednicima uprave BMW-a i Mercedes-Benza netko prije dvadeset godina rekao da sjednu za isti stol na sastanak bi barem ponijeli džepni nožić. Nikad se ne zna što suparnik smjera! Danas, međutim, na poslovnim mitinzima velikih premium suparnika dijele ljupki osmjesi, praline i žestoka pića. Vremena se mijenjaju, a mijenjaju se i automobili. Električna mobilnost košta, a autonomna vozila mogla bi iscrpiti bankovne račune najsolventnijih proizvođača automobila. Veliki Daimler kao krovna kuća Mercedes-Benza upravo je uložio 20 milijardi eura u kupnju električnih ćelija, ključne komponente baterija za automobile. A kad morate mnogo ulagati što činite? Pozovete najvećeg suparnika koji vam je programski najbliži na suradnju. Proizvodite slična automobile, imate gotovo iste razvojne procese.
Mercedes-Benz i BMW upravo iza zatvorenih vrata pregovaraju o zajedničkim ulaganjima u platforme vozila, baterije i tehnologiju autonomne vožnje. Hoće li jednoga dana C klasa i serija 3 biti isti automobili koje će samo distancirati dizajn, propeler i ciljnik? Možda!
Evo, Volkswagen i Ford nikada nisu bili bliži. Volkswagenova profitabilnost i poodmakla faza razvoja Fordovih autonomnih vozila ovu suradnju čine logičnom. Mercedes-Benz i BMW su već objavili da će im se ove godine dobit smanjiti, a za pad profita optužuju trgovinske ratove koje je pokrenuo američki predsjednik Trump i visoka ulaganja nove tehnologije. U sljedeće četiri godine Mercedes i Smart će poslati 10 električnih automobila na ceste, a BMW će ponuditi 12 EV-a do 2025. godine.
BMW, Mercedes i Audi već surađuju jer su 2015. za 2,5 milijardi eura kupili tvrtku za digitalno mapiranje HERE Technologies. BMW i Mercedes udružili su snage u Americi s car sharing servisom. U slučaju ova dva proizvođača suradnja bi uskoro mogla biti mnogo čvršća.