Renault Clio 1,6 TCe Energy 220 EDC R.S. 18

Posebni Clio R.S.: Heroj staza

Mora se priznati da je u slučaju R.S.-a Renault napravio domaći rad po pravilima struke. Još samo da je ručni mjenjač opcija…

Cijena: 229.899 kuna

Cliju R.S. ni u konvencionalnom izdanju ne nedostaje drame, a u Trophy verziji s 20 KS više, Akrapovičevim ispušnim sustavom, dodatno spuštenim ovjesom te još i limitiranoj R.S. 18 verziji (uspomena na naziv prošlogodišnjeg bolida Renaulta u F1) vozaču se čini kao da je ušao u svoj privatni rollercoaster. Pri podizanju noge s papučice gasa nesagorjeli plinovi u ispušnom sustavu pucaju poput kukuruza kokičara u vrućoj tavi… Ma, sve u ovom Cliju vrišti od tog nesputanog sprinterskog duha – tu je, uostalom, i launch control za brže startanje. Naravno, kao i uvijek, savjetovat ćemo vam da zbog prometne sigurnosti performanse ovog automobila isprobavate na nekoj zatvorenoj stazi, a u svakodnevnom prometu vozite umjereno.

8/10

Interijer/tehnologija/multimedija

Mali gradski automobil i malo prostora – to je uglavnom pravilo, a ni Clio se ne doima poput dnevnog boravka prosječne kuće na Pantovčaku. Vozaču i suvozaču će biti dobro u sportskim sjedalima, a putnici na stražnjoj klupi će uživati jedino ako nisu viši od 170 cm. Relativno maleni multimedijski ekran prohodan je, do svih funkcija ćete brzo doći, a tu je i navigacija ako se izgubite na putu. Što se tehnoloških gadgeta tiče, Clio R.S, je poprilično sirov sportski igrač pa su vrhunac opreme parkirni senzori i kamera za vožnju unatrag.

8/10

U vožnji/udobnost

Ovaj Clio tvrd je poput betonske ploče, ali od Trophyja se ni ne očekuje drugo. S druge strane, on jamči vrhunske vozne osobine, postojano držanje putanje i iznimno brze promjene smjera. Podupravljanja nema, a stabilnost u zavojima je zadivljujuća. Pritom je i odziv servo upravljača baš onakav kakav treba biti, umjerno tvrd! Šteta je tek što ni sad nisu u Renaultu predvidjeli ručni mjenjač. Naime, uz odlično kalibrirani upravljač i spomenute superiorne vozne osobine, ugrađeni automatski mjenjač nema tu istu direktnost, odnosno ponekad mu nedostaje djelić sekunde brža reakcija u mijenjanju stupnjeva prijenosa. Situacija je bolja kad pređete u sekvencijalni mod rada i kad sami birate brzine pomoću dvije poluge iza upravljača.

8/10

Motor/potrošnja goriva

U odnosu na prethodnu generaciju i razigrani atmosferski dvolitreni motor, Renault je downsizao agregat za R.S. Sad je to 1,6-litreni turbobenzinac koji će uvijek, uz primjerenu buku (za nju je zadužen procesor), snažno pogurati Clio. Nema, doduše, drame odlaska u visoke okretaje kao kod prethodnika, ali nova vremena donose i nove običaje. Vozite li bez pretjerivanja, trošit će razumnih 7,5-8,0 litara goriva. Stišćete li gas kao da sutra ne postoji (a to nipošto ne biste smjeli raditi na javnoj prometnici) porast će do 10 litara goriva.

8/10

Završna riječ

Cijena je pristojna za dobro opremljeni sportski automobil s dodatnim detaljima, poput sniženog ovjesa ili kvalitetnijeg ispušnog sustava. Uvijek ćemo vam preporučiti ekonomičnije verzije, ali mora se priznati da je u slučaju R.S.-a Renault napravio domaći rad po pravilima struke. Još samo da je ručni mjenjač opcija…

Tehničke karakteristike

MOTOR

turbobenzinski, 3 cilindra/12 ventila, obujam 1618 ccm, snaga 162 kW/220 KS pri 6050 o/min, okretni moment 260 Nm pri 2000 o/min

DIMENZIJE

dxšxv 406,2×173,1×144,8 cm, međuosovinski razmak 258,9 cm, prtljažnik 300 l, spremnik goriva 45 l, masa 1204 kg

OVJES

sprijeda McPherson, straga torzijska osovina

MJENJAČ

automatski šestbrzinski

PERFORMANSE

najveća brzina 225 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 6,6 s

POTROŠNJA

5,1/5,9/7,1 l/100 km

EMISIJA CO2

135 g/km

Euro NCAP

*****

Vozne osobine

Performanse

Motor

Mjenjač