Cliju R.S. ni u konvencionalnom izdanju ne nedostaje drame, a u Trophy verziji s 20 KS više, Akrapovičevim ispušnim sustavom, dodatno spuštenim ovjesom te još i limitiranoj R.S. 18 verziji (uspomena na naziv prošlogodišnjeg bolida Renaulta u F1) vozaču se čini kao da je ušao u svoj privatni rollercoaster. Pri podizanju noge s papučice gasa nesagorjeli plinovi u ispušnom sustavu pucaju poput kukuruza kokičara u vrućoj tavi… Ma, sve u ovom Cliju vrišti od tog nesputanog sprinterskog duha – tu je, uostalom, i launch control za brže startanje. Naravno, kao i uvijek, savjetovat ćemo vam da zbog prometne sigurnosti performanse ovog automobila isprobavate na nekoj zatvorenoj stazi, a u svakodnevnom prometu vozite umjereno.
Interijer/tehnologija/multimedija
Mali gradski automobil i malo prostora – to je uglavnom pravilo, a ni Clio se ne doima poput dnevnog boravka prosječne kuće na Pantovčaku. Vozaču i suvozaču će biti dobro u sportskim sjedalima, a putnici na stražnjoj klupi će uživati jedino ako nisu viši od 170 cm. Relativno maleni multimedijski ekran prohodan je, do svih funkcija ćete brzo doći, a tu je i navigacija ako se izgubite na putu. Što se tehnoloških gadgeta tiče, Clio R.S, je poprilično sirov sportski igrač pa su vrhunac opreme parkirni senzori i kamera za vožnju unatrag.
U vožnji/udobnost
Ovaj Clio tvrd je poput betonske ploče, ali od Trophyja se ni ne očekuje drugo. S druge strane, on jamči vrhunske vozne osobine, postojano držanje putanje i iznimno brze promjene smjera. Podupravljanja nema, a stabilnost u zavojima je zadivljujuća. Pritom je i odziv servo upravljača baš onakav kakav treba biti, umjerno tvrd! Šteta je tek što ni sad nisu u Renaultu predvidjeli ručni mjenjač. Naime, uz odlično kalibrirani upravljač i spomenute superiorne vozne osobine, ugrađeni automatski mjenjač nema tu istu direktnost, odnosno ponekad mu nedostaje djelić sekunde brža reakcija u mijenjanju stupnjeva prijenosa. Situacija je bolja kad pređete u sekvencijalni mod rada i kad sami birate brzine pomoću dvije poluge iza upravljača.
Motor/potrošnja goriva
U odnosu na prethodnu generaciju i razigrani atmosferski dvolitreni motor, Renault je downsizao agregat za R.S. Sad je to 1,6-litreni turbobenzinac koji će uvijek, uz primjerenu buku (za nju je zadužen procesor), snažno pogurati Clio. Nema, doduše, drame odlaska u visoke okretaje kao kod prethodnika, ali nova vremena donose i nove običaje. Vozite li bez pretjerivanja, trošit će razumnih 7,5-8,0 litara goriva. Stišćete li gas kao da sutra ne postoji (a to nipošto ne biste smjeli raditi na javnoj prometnici) porast će do 10 litara goriva.
Završna riječ
Cijena je pristojna za dobro opremljeni sportski automobil s dodatnim detaljima, poput sniženog ovjesa ili kvalitetnijeg ispušnog sustava. Uvijek ćemo vam preporučiti ekonomičnije verzije, ali mora se priznati da je u slučaju R.S.-a Renault napravio domaći rad po pravilima struke. Još samo da je ručni mjenjač opcija…