Kapital ima jednostavan modus operandi: ide tamo gdje će najbrže oplemeniti ulaganje. Istočna Europa je meka za automobilsku industriju jer se geografski naslanja na tržišta bogatije središnje i zapadne Europe, a pritom je i cijena radne snage jeftina. Zbog onoga što zarađuje prosječni Mađar, jedan Nijemac vjerojatno ne bi ni ustao iz kreveta.
Međutim i Mađari žele više. Audijevi radnici u tvornici u mađarskom Gyoru (proizvodi A3, TT i Q3) pokrenuli su jednotjedni štrajk zbog preniskih plaća. Traže 18 posto veću plaću, a Audi nudi 10 posto sad i 10 posto sljedeće godine. Prosječna plaća u privatnom sektoru u Mađarskoj je 872 eura. Mađarske radnike smeta što su među najslabije plaćenima u Volkswagenovom koncernu. Radnici u Češkoj zarađuju 25 posto više od njih, u Slovačkoj 28 posto, u Poljskoj 39 posto, a 3.6 puta više dobivaju radnici u VW-ovoj tvornici u Belgiji. Štrajkom prijete i radnici u Škodi u Češkoj. Oni, također, zahtijevaju veće plaće. Kad čitate o tome da Hyundai, Kia, Mercedes, Toyota i mnogi drugi otvaraju tvornice u Slovačkoj, Češkoj, Poljskoj… – za to postoji razlog.
Audijevi radnici u Mađarskoj štrajkaju zbog preniske plaće
Mađarske radnike smeta što su među najslabije plaćenima u Volkswagenovom koncernu