Uz monovolumene, limuzine srednje klase su najviše pogođene rastom tržišta SUV-ova pa mnogi proizvođači razmišljaju o tome hoće li nastaviti s njima. Mazda6 je temeljito obnovljena, nema tu nekih velikih iznenađenja. Očigledno u Mazdi žele izvući što mogu iz ovoga modela bez pretjeranih investicija. Sad biste mogli reći kako to baš i nije osobito ambiciozno da ta ista Mazda6 već godinama nije ponajbolji nepremium automobil u srednjoj klasi.
Interijer/tehnologija/multimedija
Unutrašnjost je elegantna, infotainment jedan od boljih i njime se, nasreću, upravlja pomoću posebnog rotacijskog upravljača. Nema lijepljenja prstiju po ekranu. Ne može se reći da je interijer posljednja riječ dizajna, ali njegova japanska suzdržanost nije ni loše. Kad smo već kod Japanaca, kod njih je sve pošteno pa je u serijskoj opremi sve – navigacija, alarm, električni krovni otvor, sustav automatskog kočenja, prepoznavanja znakova… U nekom njemačkom premium automobilu mnogo toga bi bilo izdvojeno kao dodatna oprema i to biste morali nadoplatiti. Prostora za noge je dovoljno, a jedini danak istom obliku karoserije je zadržavanje veličine prtljažnika, koji ima obujam 480 litara. On bi definitivno mogao biti veći.
U vožnji/udobnost
U vožnji je Mazda6 već dugo referentna točka za sve limuzine s prednjim pogonom, a to će i ostati. Ako u gradu i ima malo tvrdoće, ona je savršeno akustički reducirana pa nema lupanja i ostalih zvukova koji asociraju na jeftinoću izrade. Na otvorenoj cesti Mazda6 plijeni sigurnošću, ali i mogućnošću da u svoje procese involvira vozača. Nos vozila vjerno prati sve pokrete upravljača, a podupravljanje je moguće isprovocirati tek kad doista pretjerate u zavojima. Svi ključni elementi savršeno su podešeni, servo upravljača, kočnice, ručni mjenjač. Sve je to precizno i točno.
Motor/potrošnja goriva
Uz malo finog tuninga motor sad ispunjava najvišu normu, a ovaj dizelaš s dva turbopunjača odnedavno ima i AD Blue, odnosno SCR sustav, za smanjenje emisija dušikovih oksida. U praksi je sjajan, anulirao je turborupu, snažan je i uglađen. Više od 184 KS doista nije potrebno jer je to granična snaga dizelskog motora za vozila s prednjim pogonom. Na klizavima podlogama i to će biti previše. Uglavnom, kvalitetan primjer japanske preciznosti. Potrošnja goriva u prosjeku je na granici šest litara.
Završna riječ
Ovako opremljena i dizajnirana Mazda6 može na tržištu provesti još sigurno četiri, pet godina. Njezine vozne osobine i ukupna kvaliteta ne trebaju daljnje unapređivanje.