Druga generacija Nissan Leafa na europsko tržište donijela je mnogo ozbiljniji koncept električnog vozila. Sad je tu domet koji u realnim uvjetima prelazi 230 kilometara i doista se možete voziti tjedan dana u gradu, a da vam ne zatreba utičnica. Ni to nije sve jer je nedavno predstavljena verzija e+ s većim kapacitetom baterije koja bi bez problema trebala potegnuti i 350 kilometara. No o tome ćemo nekom drugom prilikom.
Interijer/tehnologija/multimedija
Nissan Leaf dimenzijama je kompaktni obiteljski automobil s prostorom za četiri odrasle osobe. Taj koncept putovanja mame, tate i djece zasad priječi tek nešto manji doseg. Gdje ćete s obitelji na putovanje Hrvatskom, ako možete prijeći svega 230 kilometara (zimi i manje – uključite li grijanje), ali taj će problem riješiti e+ verzija. Sve ostalo je kvalitetno, oprema je bogata, svi sustavi aktivne sigurnosti savršeno funkcioniraju. Nissan tek možda malo kaska s infotainment sustavom koji je kod drugih proizvođača veći, brži i pregledniji.
U vožnji/udobnost
U vožnji je Leaf maksimalno neutralan i ugodan. Upravljač je neutralan, servo uređaj je precizan i lagan. Malo je više naginjanja karoserije u zavojima, ali pritom nema podupravljanja. Leaf je i udoban automobil. Visokim osobama mogao bi zasmetati položaj sjedenja, odnosno upravljač koji im je gotovo u krilu. Automatski mjenjač s jednim stupnjem nova je tehnološka realnost, koja ide uz električne automobile. On ne komplicira pa Leaf linearno, snažno ubrzava. Za sve koji žele maksimalno optimizirati vožnju i dopunjavati baterije tu je i opcija e-pedal, koja u pedali gasa objedinjava njezinu primarnu funkciju, ali podizanjem noge funkcionira i kao poluautomatska kočnica. Na nju se treba naviknuti, ali doista je efikasna i dobro funkcionira.
Motor/domet
Tvornički je definirana autonomija 270 kilometara, ali u praksi ćete doseći oko 230 km. Nedavno je predstavljena verzija e+ s većim kapacitetom baterije koja bi bez problema trebala potegnuti i 350 kilometara. No o tome ćemo nekom drugom zgodom. Ovaj Leaf ima kapacitet baterije 40 kWh i na brzim 50 kW punionicama trebat će mu oko sat vremena da dođe do 85 posto napunjenosti. Sve su to dobre performanse, ali tek će s e+ verzijom Leaf postati i ozbiljan putni automobil. Ovako mu je idealno radno mjesto grad i okolica. Performanse su izvrsne, cijeli okretni moment dostupan je već od prvih okretaja motora. Vrijednost od 7,9 sekundi do 100 km/h dovoljno govori.
Završna riječ
Cijena je realna za električni automobil, koji je pritom i raskošno opremljen i koji ima sve sustave aktivne sigurnosti od automatskog kočenja do sustava koji održava vozilo u prometnom traku. Tu je i odličan audio sustav pa se za Leaf može zaključiti da je doista ozbiljan i kvalitetan električni automobil. Verzija e+ ispravit će i ono što je danas ključno kod električnih automobila – donijet će veću autonomiju.