Nissan Leaf 40 kW Tekna

Nissan Leaf: Ozbiljan električni automobil – prije svega za grad!

Za neka ozbiljnija putovanja treba pričekati e+ verziju s raskošnijom autonomijom

Cijena: 306.000 kuna

Druga generacija Nissan Leafa na europsko tržište donijela je mnogo ozbiljniji koncept električnog vozila. Sad je tu domet koji u realnim uvjetima prelazi 230 kilometara i doista se možete voziti tjedan dana u gradu, a da vam ne zatreba utičnica. Ni to nije sve jer je nedavno predstavljena verzija e+ s većim kapacitetom baterije koja bi bez problema trebala potegnuti i 350 kilometara. No o tome ćemo nekom drugom prilikom.

8/10

Interijer/tehnologija/multimedija

Nissan Leaf dimenzijama je kompaktni obiteljski automobil s prostorom za četiri odrasle osobe. Taj koncept putovanja mame, tate i djece zasad priječi tek nešto manji doseg. Gdje ćete s obitelji na putovanje Hrvatskom, ako možete prijeći svega 230 kilometara (zimi i manje – uključite li grijanje), ali taj će problem riješiti e+ verzija. Sve ostalo je kvalitetno, oprema je bogata, svi sustavi aktivne sigurnosti savršeno funkcioniraju. Nissan tek možda malo kaska s infotainment sustavom koji je kod drugih proizvođača veći, brži i pregledniji.

8/10

U vožnji/udobnost

U vožnji je Leaf maksimalno neutralan i ugodan. Upravljač je neutralan, servo uređaj je precizan i lagan. Malo je više naginjanja karoserije u zavojima, ali pritom nema podupravljanja. Leaf je i udoban automobil. Visokim osobama mogao bi zasmetati položaj sjedenja, odnosno upravljač koji im je gotovo u krilu. Automatski mjenjač s jednim stupnjem nova je tehnološka realnost, koja ide uz električne automobile. On ne komplicira pa Leaf linearno, snažno ubrzava. Za sve koji žele maksimalno optimizirati vožnju i dopunjavati baterije tu je i opcija e-pedal, koja u pedali gasa objedinjava njezinu primarnu funkciju, ali podizanjem noge funkcionira i kao poluautomatska kočnica. Na nju se treba naviknuti, ali doista je efikasna i dobro funkcionira.

7/10

Motor/domet

Tvornički je definirana autonomija 270 kilometara, ali u praksi ćete doseći oko 230 km. Nedavno je predstavljena verzija e+ s većim kapacitetom baterije koja bi bez problema trebala potegnuti i 350 kilometara. No o tome ćemo nekom drugom zgodom. Ovaj Leaf ima kapacitet baterije 40 kWh i na brzim 50 kW punionicama trebat će mu oko sat vremena da dođe do 85 posto napunjenosti. Sve su to dobre performanse, ali tek će s e+ verzijom Leaf postati i ozbiljan putni automobil. Ovako mu je idealno radno mjesto grad i okolica. Performanse su izvrsne, cijeli okretni moment dostupan je već od prvih okretaja motora. Vrijednost od 7,9 sekundi do 100 km/h dovoljno govori.

8/10

Završna riječ

Cijena je realna za električni automobil, koji je pritom i raskošno opremljen i koji ima sve sustave aktivne sigurnosti od automatskog kočenja do sustava koji održava vozilo u prometnom traku. Tu je i odličan audio sustav pa se za Leaf može zaključiti da je doista ozbiljan i kvalitetan električni automobil. Verzija e+ ispravit će i ono što je danas ključno kod električnih automobila – donijet će veću autonomiju.

Tehničke karakteristike

MOTOR

električni, snaga 110 kW/150 KS , okretni moment 320 Nm od 0 do 3283 o/min

DIMENZIJE

dxšxv 449x185x154 cm, međuosovinski razmak 270 cm, prtljažnik 420 l, kapacitet baterije 40 kWh, masa 1501 kg

OVJES

sprijeda McPherson, straga torzijska osovina

MJENJAČ

automatski jedanstupanjski

PERFORMANSE

najveća brzina 144 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 7,9 s

AUTONOMIJA

tvornička 270 km

EMISIJA CO2

0 g/km

Euro NCAP

*****

Prostranost

Tehnologija

Performanse

Položaj sjedenja

Infotainment