Koliko god električni automobili izgledali atraktivno, uz njih se veže nekoliko velikih problema. Preskupi su, u njih su proizvođači utrošili milijarde eura, a još pritom ne znaju tko će ih kupovati. EU je postrožila propise o emisijama štetnih plinova pa već sljedeće godine prosječna emisija svih prodanih automobila po proizvođaču ne smije prelaziti 95 g/km CO2 (u suprotnom će proizvođači automobila plaćati penale). Zbog toga su mnogi krenuli u razvoj električnih vozila, ali bez vladnih subvencija nitko ih ne želi. To je velika i tužna istina. Zašto tužna? Ugroženi su deseci tisuća radnih mjesta u autoindustriji (proizvođači automobila i dobavljači). Ako ne uspije velika kocka s električnim vozilima slijedi i velika kriza koja će se preliti na ostatak gospodarstva.
Direktore PSA grupacije, Volkswagena…, najviše brine manjak interesa kupaca. Oni i dalje ne žele električne automobile, više ih zanimaju SUV-ovi s konvencionalnim motorima.
– Mi se želimo primaknuti mobilnosti s nultom stopom emisija, ali moramo dijeliti odgovornost. Vlade moraju investirati u infrastrukturu, odnosno punionice električnih vozila. Također, moraju stvoriti program subvencija koji će biti konzistentan u cijeloj Europi – objasnio je Carlos Tavares, direktor PSA grupacije (Peugeot, Citroen i Opel) te predsjednik Europske asocijacije proizvođača u autoindustriji (ACEA).
U državama poput Danske, kad je vlada ukinula subvencije prodaja električnih automobila je kolabirala…