S ovim Passatom družimo se od 2014. godine i sad je bilo pravo vrijeme za redizajn. Nitko se ne žuri u klasi limuzina srednje klase, nitko ne želi potrošiti previše novca za razvoj jer prodaja pada, SUV-ovi preuzimaju tržište, pa su i ulaganja u nove modele sporadičnija. Procjena je da će ovaj Passat ostati na tržištu još barem dvije godine što će njegov staž produljiti na ukupno 7-8 godina. To je mnogo u svijetu u kojemu se drugi modeli mijenjaju svakih šest godina, ali opet čemu se žuriti ako imate dobar proizvod, a Passat to objektivno jest.
S redizajnom je promijenjeno taman toliko toga da ćete, pogledate li Passat pozorno, pronaći nekoliko novih detalja, oko svjetala za maglu, na prednjim svjetlima… Ali morate gledati upornošću čaplje kad vreba jadnu žabu na rubu neke močvare. Druge vam nema! Isto je i s dizajnom interijera.
Interijer/tehnologija/multimedija
Idemo se mi primiti posla. Sjednete li u unutrašnjost Passata, prvo što ćete primijetiti jest pomalo klasična arhitektura, koja podsjeća da je ovaj automobil na tržištu već pet godina. Nema tu još razigranosti novoga Golfa ili električnog ID.3. Infotainment je integriran u središnju konzolu, sva dugmad i instrumenti kao da su u Volkswagenovu proizvodnom programu još od stoljeća sedmog, što ne mora biti loše. Mnogo kupaca cijeni dobru, staru igru na sigurno, a Passat to omogućuje. Tu je i aplikacija koja omogućuje da pomoću telefona kontrolirate sve ključne funkcije VW-a izdaleka, pratite količinu goriva, dobijete informaciju čeprka li vam netko po auto, odnosno pokušava li ga otuđiti. Infotainment ima pomalo staromodnu arhitekturu, ali budite sigurni, brzinom i intuitivnošću je jedan od najboljih. Jedini pravi nedostatak VW-ove limuzine je preglednost (pogotovo za više osobe), koja je donekle kompromitirana nisko smještenim vjetrobranskim staklom, malim stražnjim staklom i općenito smanjenim staklenim površinama. Prostor je među najraskošnijima u klasi, kako sprijeda, tako i straga, a isto je i s prtljažnikom. Ulazni okvir prtljažnika relativno je uzak na većini limuzina, a tako je i na Passatu.
U vožnji/udobnost
Što se vožnje tiče, Passat zaslužuje samo pohvale. Volkswagenova kvaliteta je uvijek bila da su im skuplji automobili primjer odlično posloženih ključnih detalja, pa je i ovaj Passat tih, udoban, a opet upravljiv. Nema lupanja ovjesa, u gradu se doista osjeti razlika, odnosno moguće je zaključiti da kod ovog automobila nije bilo mnogo kompromisa. U brzim zavojima Passat odmah zauzima položaj, ne ljulja se, fokusiran je i točan, a podupravljanje ćete isprovocirati tek ako doista pretjerate. Upravljač je točan, servo je podešen da nije ni prelagan, ali ne pruža ni previše otpora, a praznog hoda nema.
Motor/potrošnja goriva
Simbioza dvolitrenog dizelaša i sedamstupanjskog DSG mjenjača je besprijekorna u svakodnevnoj vožnji. Poželite li voziti dinamičnije, to je bolje činiti s poluautomatskim mijenjanjem brzina pomoću polugica iz upravljača. Naime, tad ćete sami birati brzine i dobiti na vremenu, osobito kod kick-downa, kad vam ustreba mnogo snage i momenta. Motor je opremljen novom generacijom sustava za smanjenje emisija dušikovih oksida pa ubrizgava AdBlue tekućinu na čak dva mjesta. Sa 150 KS i 340 Nm ovaj motor ima sve što je potrebno za udobnu vožnju, ali i pretjecanja ili solidnu putnu brzinu na autocestama. Više doista nije potrebno. Potrošnja se kreće od 6 do 6.3 litre goriva.
Završna riječ
Dobro opremljeni automobil stoji 290 tisuća kuna! Malo ili puno? Za ljubitelje klasičnih poslovnih limuzina, koje su ozbiljne i kvalitetne – to je to!