Vozeći se u karavanskoj Škodi Superb nameće vam se jedna jasna ideja – ovaj automobil je kralj praktičnosti. Češka limuzina i karavan su redizajnirani, ali to su sitne korekcije koje će rijetki primijetiti. Najvažnije je da su sve ključne postavke ostale iste. To su, prije svega, golema kabina u koju stane pet košarkaša i prtljažnik obujma 625 litara, što je rekord u srednjoj klasi.
Gledajući Superb Combi iz profila čak se nameće blaga nezgrapnost, odnosno uočit ćete predimenzioniranost kabinskog prostora, ali u praksi je to savršeno jer, kao što smo napomenuli, ova Škoda može biti i automobil za selidbe.
Interijer/tehnologija/multimedija
Interijer je klasičan Škodin, odnosno vrlo je sličan Passatu s dominantnim ekranom infotainmenta na središnjoj konzoli. U testni automobil ugrađena je raskošna oprema s vrhunskim hi-fi sustavom, Mirror linkom, digitalnom instrumentnom pločom i sličnim blagodatima moderne tehnologije, pa i jednogodišnjim besplatnim on-line sustavom. Možete interijer okarakterizirati skromnijim od nekih premium konkurenata, ali materijali su pristojni, a možda tek nedostaje malo dizajnerske razigranosti. S druge strane, kabina je toliko prostrana da su tu konkurenti u trajnom zaostatku. Kao u najboljim danima Usaina Bolta, možete trčati, ali Superb nećete stići.
U vožnji/udobnost
S ovako velikom karoserijom ne možete očekivati da će Superb biti okretan poput mungosa kad napada kobru. Veliki češko-njemački karavan namijenjen je bezbrižnim krstarenjima autocestama pa uživajte u njegovim prednostima. Udobnost je na visokoj razini, baš kao i redukcija buke. Ovjes ne lupa, čak se i na gradskim neravninama i ležećim policajcima, kojih je u Zagrebu kao Kineza u Kini, Superb osjeća superiorno. Adaptivni ovjes čini svoje pa je najbolje izabrati komfornu opciju i jednostavno uživati.
Motor/potrošnja goriva
S dizelskih 190 KS i DSG mjenjačem potrošnja je oko šest litara goriva, a to je odlično. Očekivano, snage je uvijek dovoljno, a tek zimi i na klizavoj cesti ovom bi automobilu s prednjim pogonom dobro došao 4×4, odnosno dizelskog momenta je ponekad previše. Simbioza mjenjača i motora funkcionira kao kolicija dvije političke opcije koje ujedinjuju interesi. DSG je brz, na kickdown reagira brzo i vraća se u niži stupanj prijenosa. Uglavnom, sve je onako kako i mora biti.
Završna riječ
Superb je doista izvrstan automobil za sve one koji cijene funkcionalnost. A 347 tisuća kuna? Može se i jeftinije proći, odnosno ima i jeftinijih verzija, ali ova testna je doista upečatljiva. Najbolja od svih funkcija koje su u nadoplati je adaptivni ovjes, a tu su i premium audio sustav, električni panoramski krov i druge blagodati…