Škoda Superb Combi 2,0 TDI DSG Premium

Test automobila: Škoda Superb ima sve važne kvalitete!

Superb je doista izvrstan automobil za sve one koji cijene funkcionalnost. A 347 tisuća kuna? Može se i jeftinije proći, odnosno ima i jeftinijih verzija

Cijena: 347.065 kuna

Vozeći se u karavanskoj Škodi Superb nameće vam se jedna jasna ideja – ovaj automobil je kralj praktičnosti. Češka limuzina i karavan su redizajnirani, ali to su sitne korekcije koje će rijetki primijetiti. Najvažnije je da su sve ključne postavke ostale iste. To su, prije svega, golema kabina u koju stane pet košarkaša i prtljažnik obujma 625 litara, što je rekord u srednjoj klasi.

Gledajući Superb Combi iz profila čak se nameće blaga nezgrapnost, odnosno uočit ćete predimenzioniranost kabinskog prostora, ali u praksi je to savršeno jer, kao što smo napomenuli, ova Škoda može biti i automobil za selidbe.

9/10

Interijer/tehnologija/multimedija

Interijer je klasičan Škodin, odnosno vrlo je sličan Passatu s dominantnim ekranom infotainmenta na središnjoj konzoli. U testni automobil ugrađena je raskošna oprema s vrhunskim hi-fi sustavom, Mirror linkom, digitalnom instrumentnom pločom i sličnim blagodatima moderne tehnologije, pa i jednogodišnjim besplatnim on-line sustavom. Možete interijer okarakterizirati skromnijim od nekih premium konkurenata, ali materijali su pristojni, a možda tek nedostaje malo dizajnerske razigranosti. S druge strane, kabina je toliko prostrana da su tu konkurenti u trajnom zaostatku. Kao u najboljim danima Usaina Bolta, možete trčati, ali Superb nećete stići.

9/10

U vožnji/udobnost

S ovako velikom karoserijom ne možete očekivati da će Superb biti okretan poput mungosa kad napada kobru. Veliki češko-njemački karavan namijenjen je bezbrižnim krstarenjima autocestama pa uživajte u njegovim prednostima. Udobnost je na visokoj razini, baš kao i redukcija buke. Ovjes ne lupa, čak se i na gradskim neravninama i ležećim policajcima, kojih je u Zagrebu kao Kineza u Kini, Superb osjeća superiorno. Adaptivni ovjes čini svoje pa je najbolje izabrati komfornu opciju i jednostavno uživati.

10/10

Motor/potrošnja goriva

S dizelskih 190 KS i DSG mjenjačem potrošnja je oko šest litara goriva, a to je odlično. Očekivano, snage je uvijek dovoljno, a tek zimi i na klizavoj cesti ovom bi automobilu s prednjim pogonom dobro došao 4×4, odnosno dizelskog momenta je ponekad previše. Simbioza mjenjača i motora funkcionira kao kolicija dvije političke opcije koje ujedinjuju interesi. DSG je brz, na kickdown reagira brzo i vraća se u niži stupanj prijenosa. Uglavnom, sve je onako kako i mora biti.

9/10

Završna riječ

Superb je doista izvrstan automobil za sve one koji cijene funkcionalnost. A 347 tisuća kuna? Može se i jeftinije proći, odnosno ima i jeftinijih verzija, ali ova testna je doista upečatljiva. Najbolja od svih funkcija koje su u nadoplati je adaptivni ovjes, a tu su i premium audio sustav, električni panoramski krov i druge blagodati…

Tehničke karakteristike

MOTOR

turbodizelski, 4 cilindra/16 ventila, obujam 1968 ccm, snaga 140 kW/190 KS pri 3500 o/min, okretni moment 400 Nm pri 1750 o/min

DIMENZIJE

dxšxv 486×186,4×146,8 cm, međuosovinski razmak 284,1 cm, prtljažnik 625 l, spremnik goriva 66 l, masa 1555 kg

OVJES

sprijeda McPherson, straga multilink

MJENJAČ

automatski sedamstupanjski, s dvostrukom spojkom

PERFORMANSE

najveća brzina 237 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 8,4 s

POTROŠNJA

3,9/4,5/5,5 l/100 km

EMISIJA CO2

117 g/km

Euro NCAP

*****

Motor

Prostranost

Kvaliteta

Udobnost

Cijena testne verzije