Od 2010. godine je prva generacija Nissan Jukea bila na tržištu pa sve donedavno. Razloga za promjene nije bilo jer sigurno neće zamijeniti drugog najboljeg igrača u nogometnoj momčadi. Kod Nissana na prvome mjestu po prodaji je Qashqai, a odmah iza njega Juke. No vrijeme ide, pojavili su se i brojni konkurenti pa se Nissan odlučio za promjenu. Druga generacija je pred nama, a već na prvi pogled je jasno da svi ostali i dalje trče seoskim putom, dok Juke i dalje skakuće po livadi loveći leptire. Prevedeno, i dalje je to poseban automobil koji ne možete smjestiti u dizajnerski kalup.
Prednja svjetla su razvedena kao i kod prethodnika, a stražnji kraj se oštro spušta. Juke je poseban, ali izgleda odlično i u tom inzistiranju na unikatnosti nije patila estetika.
Interijer/tehnologija/multimedija
Isto vrijedi i za unutrašnjost, koja je također posebna, ali i kvalitetna. Instrumentna ploča je analogno-digitalna kombinacija, poboljšan je i infotainment sustav koji je dugo kaskao za ostalim proizvođačima. On je brz, a oko nekih funkcija ćete se možda ipak malo više pomučiti. Nissan je pametno odlučio razdvojiti funkcije klima-uređaja.
Prethodnik je imao problem s prostorom u kabini i kao da je rađen s idejom da se u njemu voze samo dvije osobe. Novi Juke je pravo obiteljsko vozilo pa će ugostiti četiri odrasle osobe, a čak će se i viši putnici ugodno smjestiti na stražnjoj klupi. Prtljažnik s dvostrukim dnom je raskošnih dimenzija (za ovu klasu) i praktičan je.
U vožnji/udobnost
Nissan Juke svoju posebnost traži u izgledu, a što se vožnje tiče, tu se priklonio većini. Prevedeno, ovjes je kompromis između udobnosti i zahtjeva za sigurno vožnjom. Možete ga potjerati na zavojitoj cesti, snalazi se on i tamo, ali umjerenost mu najviše odgovara. Detaljima je posvećeno mnogo pažnje pa ovjes ne lupa na gradskim neravninama, a i redukcija buke dobro je izvedena. Kao i kod Toyote CH-R, bočne i stražnje staklene površine su skromnijih dimenzija (danak dizajnu), pa je preglednost nešto lošija.
Motor/potrošnja goriva
Jedini ozbiljan nedostatak Jukea je činjenica da zasad nema više motora. U ponudi je samo jedan, trocilindrični benzinac. Budućnost sigurno nosi više opcija, a zasad ćemo se baviti ovom koju imamo. Nominalnih 117 KS i 200 Nm s funkcijom overboosta, koja je dostupna neko vrijeme nakon što maksimalno pritisnete pedalu gasa, čini se dovoljnim za vozilo čija je masa samo 1182 kg. Ubrzanja su korektna, ne očekujte gravitacijske sile kao u lovačkom avionu, ali ovaj motor se po svemu uklapa u današnji (visoki) prosjek. Visoka putna brzina osigurana je bez pretjeranog naprezanja agregata, a u mješovitoj vožnji računajte na prosjek potrošnje od 6,5 litara goriva, što je korektno.
Završna riječ
Odlično opremljen automobil ima i korektnu cijenu – kad se postavi u korelaciju s konkurentima u klasi malih SUV-ova. Novi Juke nije izgubio posebnost, ali je svojem paketu dodao prostranost, veći prtljažnik i modernije tehnologije. Sve ono što se očekuje od nasljednika.