Nissan Juke 1,0 N-Connecta

Test novog Nissan Jukea: I dalje poseban, ali i mnogo praktičniji!

Odlično opremljen automobil ima i korektnu cijenu - kad se postavi u korelaciju s konkurentima u klasi malih SUV-ova

Cijena: 165.861 kuna

Od 2010. godine je prva generacija Nissan Jukea bila na tržištu pa sve donedavno. Razloga za promjene nije bilo jer sigurno neće zamijeniti drugog najboljeg igrača u nogometnoj momčadi. Kod Nissana na prvome mjestu po prodaji je Qashqai, a odmah iza njega Juke. No vrijeme ide, pojavili su se i brojni konkurenti pa se Nissan odlučio za promjenu. Druga generacija je pred nama, a već na prvi pogled je jasno da svi ostali i dalje trče seoskim putom, dok Juke i dalje skakuće po livadi loveći leptire. Prevedeno, i dalje je to poseban automobil koji ne možete smjestiti u dizajnerski kalup.

Prednja svjetla su razvedena kao i kod prethodnika, a stražnji kraj se oštro spušta. Juke je poseban, ali izgleda odlično i u tom inzistiranju na unikatnosti nije patila estetika.

9/10

Interijer/tehnologija/multimedija

Isto vrijedi i za unutrašnjost, koja je također posebna, ali i kvalitetna. Instrumentna ploča je analogno-digitalna kombinacija, poboljšan je i infotainment sustav koji je dugo kaskao za ostalim proizvođačima. On je brz, a oko nekih funkcija ćete se možda ipak malo više pomučiti. Nissan je pametno odlučio razdvojiti funkcije klima-uređaja.

Prethodnik je imao problem s prostorom u kabini i kao da je rađen s idejom da se u njemu voze samo dvije osobe. Novi Juke je pravo obiteljsko vozilo pa će ugostiti četiri odrasle osobe, a čak će se i viši putnici ugodno smjestiti na stražnjoj klupi. Prtljažnik s dvostrukim dnom je raskošnih dimenzija (za ovu klasu) i praktičan je.

8/10

U vožnji/udobnost

Nissan Juke svoju posebnost traži u izgledu, a što se vožnje tiče, tu se priklonio većini. Prevedeno, ovjes je kompromis između udobnosti i zahtjeva za sigurno vožnjom. Možete ga potjerati na zavojitoj cesti, snalazi se on i tamo, ali umjerenost mu najviše odgovara. Detaljima je posvećeno mnogo pažnje pa ovjes ne lupa na gradskim neravninama, a i redukcija buke dobro je izvedena. Kao i kod Toyote CH-R, bočne i stražnje staklene površine su skromnijih dimenzija (danak dizajnu), pa je preglednost nešto lošija.

8/10

Motor/potrošnja goriva

Jedini ozbiljan nedostatak Jukea je činjenica da zasad nema više motora. U ponudi je samo jedan, trocilindrični benzinac. Budućnost sigurno nosi više opcija, a zasad ćemo se baviti ovom koju imamo. Nominalnih 117 KS i 200 Nm s funkcijom overboosta, koja je dostupna neko vrijeme nakon što maksimalno pritisnete pedalu gasa, čini se dovoljnim za vozilo čija je masa samo 1182 kg. Ubrzanja su korektna, ne očekujte gravitacijske sile kao u lovačkom avionu, ali ovaj motor se po svemu uklapa u današnji (visoki) prosjek. Visoka putna brzina osigurana je bez pretjeranog naprezanja agregata, a u mješovitoj vožnji računajte na prosjek potrošnje od 6,5 litara goriva, što je korektno.

8/10

Završna riječ

Odlično opremljen automobil ima i korektnu cijenu – kad se postavi u korelaciju s konkurentima u klasi malih SUV-ova. Novi Juke nije izgubio posebnost, ali je svojem paketu dodao prostranost, veći prtljažnik i modernije tehnologije. Sve ono što se očekuje od nasljednika.

Tehničke karakteristike

MOTOR

turbobenzinski, 3 cilindra/12 ventila, obujam 999 ccm, snaga 86 kW/117 KS pri 5250 o/min, okretni moment 180 Nm od 1750 do 4000 o/min (200 Nm overboost)

DIMENZIJE

dxšxv 421x180x159,5 cm, međuosovinski razmak 263,6 cm, prtljažnik 422 l, spremnik goriva 46 l, masa 1182 kg

OVJES

sprijeda McPherson, straga torzijska osovina

MJENJAČ

šestbrzinski ručni

PERFORMANSE

najveća brzina 180 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 10,4 s

POTROŠNJA

4,5/4,9/5,6 l/100 km

EMISIJA CO2

112 g/km

Euro NCAP

*****

Dizajn,

Opremljenost

Prostranost

Redukcija buke

Samo jedan motor

Preglednost