Redizajnirana Vitara ima odličnu startnu poziciju, jer nastavlja tamo gdje počeo sjajni SX4, model koji je na europsko tržište doveo koncept SUV-a po povoljnoj cijeni. Prodajni uspjesi Vitare u Hrvatskoj govore o tome da mnogi ljudi žele jednostavnost, povoljnu cijenu i pouzdanost. S novom Vitarom u ponudi je ostala verzija s benzincem i blagom hibridnom tehnologijom.
Interijer/tehnologija/multimedija
Multifunkcijski ekran mogao bi biti malo intuitivniji, lakši za uporabu i općenito brži. Touchscreen je relativno mali pa ćete funkcijska polja pogađati kao da početnika posjednete na konja, date mu koplje i kažete mu: ‘Pogodi u sridu na Sinjskoj alki’. U tom slučaju, u svečanoj loži svi bi u strahu bili oklopljeni poput viteza…
Vitarina kvaliteta je – kvaliteta! Unutrašnjost nije luksuzna, ali sve je čisto, jasno i precizno finiširano. Ima tu i mekane plastike. Suzuki ima nešto skromniji drugi red sjedala. Što se opreme tiče, raskoši nema, ali sve nužne funkcije su tu: LED glavna svjetla, tempomat, kamera za vožnju unatrag, sustav automatskog kočenja, sustav za nadzor tlaka u gumama.
U vožnji/udobnost
Japanski proizvođač ekspert je po pitanju malih automobila, a voznom dinamikom ističe se i Swift. Dakle, ovo je stvar tradicije. Karoserija Vitare ne naginje se previše, proklizavanja nema, a pri opterećenjima u zavojima ovjes i kotači sigurno vode vozilo. Pritom je i upravljač direktan, a mjenjač precizan. Također, redukcija buke i udobnost su primjereni klasi, pa Vitara u ovom segmentu pokazuje vrlo dobre rezultate.
Motor/potrošnja goriva
Strogi europski propisi o emisijama CO2 prorijedili su ponudu motora u Vitari pa je ostao samo 1,4-litreni turbobenzinac sa 130 KS i blagim hibridnim sustavom (48V) koji ‘boosta’ ubrzanja s dodatnih 16 KS.
Sa šeststupanjskim mjenjačem i dodatnom snagom hibridnog sustava Vitara je živahnija od zeca kad ugleda lisicu. U vožnji, pri pretjecanjima ili naglim ubrzanjima mali Suzuki je na visini zadatka, a pritom, zbog mnogo okretnog momenta, koji je dobro raspoređen, nije potrebno često posezati za ručicom mjenjača. Prosječna potrošnja je oko 6,5 litara goriva.
Završna riječ
Vitaru je moguće dobiti za nešto manje od 130.000 kuna sa skromnijom opremom, ali i ova testirana verzija nije preskupa. Za one koji su ambiciozniji na terenu dostupna je i varijatna s pogonom na sve kotače. Uspjeh svih Suzukija temelji se na poštenoj cijeni, dobrim voznim osobinama i motorima. Vitara nije iznimka.