Test nove Suzuki Vitare: Uspjeh koji nije slučajan!

S novom Vitarom u ponudi je ostala verzija s benzincem i blagom hibridnom tehnologijom

Redizajnirana Vitara ima odličnu startnu poziciju, jer nastavlja tamo gdje počeo sjajni SX4, model koji je na europsko tržište doveo koncept SUV-a po povoljnoj cijeni. Prodajni uspjesi Vitare u Hrvatskoj govore o tome da mnogi ljudi žele jednostavnost, povoljnu cijenu i pouzdanost. S novom Vitarom u ponudi je ostala verzija s benzincem i blagom hibridnom tehnologijom.

7/10

Interijer/tehnologija/multimedija

Multifunkcijski ekran mogao bi biti malo intuitivniji, lakši za uporabu i općenito brži. Touchscreen je relativno mali pa ćete funkcijska polja pogađati kao da početnika posjednete na konja, date mu koplje i kažete mu: ‘Pogodi u sridu na Sinjskoj alki’. U tom slučaju, u svečanoj loži svi bi u strahu bili oklopljeni poput viteza…

Vitarina kvaliteta je – kvaliteta! Unutrašnjost nije luksuzna, ali sve je čisto, jasno i precizno finiširano. Ima tu i mekane plastike. Suzuki ima nešto skromniji drugi red sjedala. Što se opreme tiče, raskoši nema, ali sve nužne funkcije su tu: LED glavna svjetla, tempomat, kamera za vožnju unatrag, sustav automatskog kočenja, sustav za nadzor tlaka u gumama.

8/10

U vožnji/udobnost

Japanski proizvođač ekspert je po pitanju malih automobila, a voznom dinamikom ističe se i Swift. Dakle, ovo je stvar tradicije. Karoserija Vitare ne naginje se previše, proklizavanja nema, a pri opterećenjima u zavojima ovjes i kotači sigurno vode vozilo. Pritom je i upravljač direktan, a mjenjač precizan. Također, redukcija buke i udobnost su primjereni klasi, pa Vitara u ovom segmentu pokazuje vrlo dobre rezultate.

8/10

Motor/potrošnja goriva

Strogi europski propisi o emisijama CO2 prorijedili su ponudu motora u Vitari pa je ostao samo 1,4-litreni turbobenzinac sa 130 KS i blagim hibridnim sustavom (48V) koji ‘boosta’ ubrzanja s dodatnih 16 KS.

Sa šeststupanjskim mjenjačem i dodatnom snagom hibridnog sustava Vitara je živahnija od zeca kad ugleda lisicu. U vožnji, pri pretjecanjima ili naglim ubrzanjima mali Suzuki je na visini zadatka, a pritom, zbog mnogo okretnog momenta, koji je dobro raspoređen, nije potrebno često posezati za ručicom mjenjača. Prosječna potrošnja je oko 6,5 litara goriva.

8/10

Završna riječ

Vitaru je moguće dobiti za nešto manje od 130.000 kuna sa skromnijom opremom, ali i ova testirana verzija nije preskupa. Za one koji su ambiciozniji na terenu dostupna je i varijatna s pogonom na sve kotače. Uspjeh svih Suzukija temelji se na poštenoj cijeni, dobrim voznim osobinama i motorima. Vitara nije iznimka.

Tehničke karakteristike

MOTOR

turbobenzinski, 4 cilindra/16 ventila, obujam 1373 ccm, snaga 95 kW/129 KS pri 5000 o/min, okretni moment 235 Nm pri od 2000 do 3000 o/min

DIMENZIJE

dxšxv 417,5×177,5×161 cm, međuosovinski razmak 250 cm, prtljažnik 375 l, spremnik goriva 47 l, masa 1205 kg

OVJES

sprijeda McPherson, straga torzijska osovina

MJENJAČ

šeststupanjski ručni

PERFORMANSE

najveća brzina 190 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 11,8 s

POTROŠNJA

4,2/4,6/5,2 l/100 km

EMISIJA CO2

105 g/km

Euro NCAP

*****

Vozne osobine

Motor

Kvaliteta

Prostor straga