Reinkarnacija Ford Pume kao SUV-a bila je očekivana. Možda je samo ime koje u sjećanje priziva mali kupe s kraja devedesetih godina nezgrapno izabrano, ali o tome će brinuti u Fordu.
S novom Fiestom Ford je dobio platformu koju je šteta ne iskoristiti za barem još jedno vozilo, a kao što znamo, samo su SUV-ovi u igri. Sve ostalo nema previše smisla jer se ne bi prodavalo. Puma ima jednu osobinu koju većina Fordova nema, a to je da vam se njezin dizajn svidi već na prvi pogled. Ima tu fascinacije Porscheom (Cayenne, Macan…), ali i dovoljno originalnosti da se cijeli vizualni paket proglasi atraktivnim.
Interijer/tehnologija/multimedija
U ovoj Pumi instalirana je digitalna instrumentna ploča, koja je jedna od vizualno najboljih. Grafika instrumenata je moderna, a opet nije napadna. Ekran infotainmenta brz je i jednostavnošću nadmašuje prethodne Fordove pokušaje za koje vam je trebalo tri godine fakulteta računarstva da pronađete odgovarajuće funkcije. Jedini nedostatak cijelog vozila je pomalo skučena stražnja klupa, pogotovo ako sprijeda sjedne korpulentniji vozač i suvozač, koji će sjedala pomaknuti maksimalno unatrag. No zato je prtljažnik jedan od najvećih u klasi, s dvostrukim dnom. Hi-fi sustav Bang & Olufsen nije samo zgodan marketinški trik, nego je doista kvalitetan.
U vožnji/udobnost
S pritiskom dugmeta za start motora ulazi se u svijet u kojemu se svaki Fordov automobil osjeća kao Bill Gates u svojoj vili. Rekli bismo: svoj na svome! S velikim 19-inčnim naplatcima i sportskim ovjesom ST-Line verzija sigurno neće biti favorit hrvatskih kupaca, ali ona, osim povećane tvrdoće, komunicira temeljne Fordove osobine: vrhunske vozne osobine i uvjerljivost u doslovno svim režimima rada. U gradu je krug okretanja malen pa je s Pumom lako manevrirati, na otvorenoj cesti, unatoč povišenom težištu, koncept stabilnosti je doveden do savršenstva, a Ford se potrudio (koliko je to moguće), električni servo upravljač učiniti što direktnijim i komunikativnijim. Ručni mjenjač sa šest brzina očekivano je precizan, a redukcija buke je vrlo dobra. Puma je doista mali SUV za one koji vole vožnju, a tome u prilog ide i tipka za namještanje otpora upravljača i odziva na pedalu gasa na kojoj je i opcija Sport.
Motor/potrošnja goriva
Cijeli koncept vrhunskih voznih osobina prati i trocilindrični motor s blagim hibridnim sustavom (48-voltna baterija), opremljen starterom/generatorom (11,5 kW), koji pri usporavanjima puni bateriju električnom energijom, a pri ubrzanjima spušta dodatni okretni moment na prednje kotače, što u potpunosti anulira turbo rupu pa je akceleracija ravnomjerna. Potrošnju je u mješovitoj vožnji (s mnogo lutanja gradskim ulicama) moguće držati na sedam litara u prosjeku, što je korektno. Za ubrzanja prilikom pretjecanja ne morate se bojati, a posljednje dvije brzine su s dužim prijenosnim omjerima pa su idealne za krstarenje kad postignete putnu brzinu. Pri usporavanjima ili vožnji bez ubrzanja gasi se jedan cilindar. Cijelu tu međuigru tehnologija u stvarnosti ne osjetite i ne čujete. Na vama je samo da vozite.
Završna riječ
Ovako opremljena Puma ima i prikladno visoku cijenu od 226.405 kuna. No odlučite li se za automobil bez Banga, ali i Olufsena, odnosno uzmete li osnovnu opremu Groove bez nadoplata, ulazak u svijet Ford Pume počinje za nešto manje od 160 tisuća kuna. Puma je odličan vozački automobil, s Fordovom DNA.