Prema proračunima Centra za upravljanje automobilima (CAM) u Bergisch Gladbachu, 37.5 milijuna automobila opozvano je samo na tržištu SAD-a u 2019. zbog sigurnosnih problema.
– Broj opozvanih vozila između 2019. i 2020. (prva polovica godine) iznosi 55 milijuna automobila. Stope opoziva su vrlo visoke i kreću se od 219 posto (2019.) i 266 posto (2020.), što će biti negativni rekord dosegnut u petogodišnjem razdoblju, između 2014. i 2019. godine, s opozivom više od 250 milijuna automobila samo u SAD-u – objašnjava direktor studije profesor Stefan Bratzel.
Stopa od 266 posto znači da je, u prosjeku, dva i pol puta više vozila opozvano u radionice nego što je proizvedno u istom periodu. Ono što je upečatljivo je veliki broj povlačenja u vezi sa sigurnošću. Neki njemački, ali osobito američki i japanski proizvođači ovdje loše stoje, pokazuju podaci Brazela: kod Forda je kvar 6-stupanjskog automatskog mjenjača kod F-150 doveo do opoziva 1.26 milijuna vozila, jer je prijenos mogao iznenada prebaciti u prvi stupanj prijenosa iz bilo koje brzine.
Najveći opoziv Subarua (1.3 milijuna vozila) odnosi se na neispravno svjetlo kočnica, nakon čega slijedi problem s upravljačkom jedinicom motora (466.205 vozila). Njemački proizvođači također bilježe sve veće stope opoziva.
Samo Daimler, s ukupno 1.41 milijuna vozila, morao je opozvati gotovo tri puta više vozila u radionice nego prethodne godine. U BMW-u su, između ostalog, neispravni zračni jastuci uzrokovali porast stope opoziva sa 62 na 286 posto.
U prvoj polovici 2020. godine uočljivja je stopa Toyote od 555 posto. Također, Honda i Nissan imaju kvote veće od 400 posto. Upotreba identičnih komponenti u raznim modelskim serijama proizvođača objašnjava zašto se broj opoziva tako brzo povećava – ako se ista komponenta, poput upravljačke jedinice zračnog jastuka, koristi u različitim serijama, ima ih na milijune širom svijeta od malih automobila do obiteljskih vozila ili SUV-ova. U Toyoti je neispravna upravljačka jedinica skrivila da se zračni jastuci i/ili zatezači pojasa ne mogu pokrenuti u slučaju nesreće a zbog toga je 2,9 milijuna automobila moralo biti opozvano i ići u radionicu. Kod Honde, zbog nedostataka u zračnim jastucima Japanci su opet bili odgovorni za najveći opoziv vozila u prvoj polovici godine (2.76 milijuna).
Morate biti oprezni i s Teslama. Federalna uprava za motorni promet (KBA) navodi samo tri opoziva vezana uz sigurnost Tesle u svojoj bazi, dva za Model S i jedan za Model X. Stopa opoziva 2019. je samo 35 posto. Američka tvrtka izbjegava opoziv čak i s očitim dizajnerskim pogreškama. Bilo je nekoliko slučajeva, od kojih je jedan i dokumentiran na videu, u kojem se odbojnik ispunjen vodom na kiši na Teslinom modelu 3 jednostavno odvojio tijekom vožnje zbog greške u dizajnu. Za sada u Tesli to ne smatraju potrebnim za opoziv. Tesla također provodi opozive over the air ažuriranjem softvera. To se, primjerice, dogodilo s modelom S nakon nekoliko nesreća u kojima su planule baterije. Ova praksa opoziva može iskriviti podatke u usporedbi s drugim proizvođačima.