Naziv ovog automobila, iza dvije ključne riječi Seat i Leon, djeluje poput šifre za neku od usluga mobilnog operatera, ali istodobno on komunicira i jasnu poruku – onu o sve široj rasprostranjenosti (blago)hibridnih benzinaca.
Novi Seat Leon na tržište dolazi gotovo istodobno kad i njegovi bliski rođaci, Golf, Octavia i A3 te ih po svim ključnim detaljima prati – osim vanjskog dizajna. On je uvijek bio poseban i najbliži nekom španjolskom poimanju života, s mnogo više razigranosti od Golfa, koji podsjeća na strogog profesora njemačkog jezika.
Interijer/tehnologija/multimedija
Unutrašnjost je već druga priča. Neki dijelovi unutarnjeg uređenja su drugačiji, ali bazično je to ista struktura za sve. Cilj je bio uklanjanje funkcijskih tipki, odnosno digitalizacija kao nešto najbolje što nam se moglo dogoditi, barem vam to žele poručiti u Seatu ili Volkswagenu. No kao i kod Octavije, a i Golfa, problem je u softveru i konceptu sustava infotainmenta, koji je barem u ovoj prvoj fazi prekompliciran. Previše funkcija na jednome mjestu te njihovo listanje i traženje na više menija nije sretno rješenje, ali to je put koji su izabrali u VW-ovu koncernu. Čak su funkcije poput namještanja temperature digitalizirane na površini osjetljivoj na dodir, ispod ekrana, pa će vam trebati podosta vremena da shvatite ćud tog kompleta. Instrumentna ploča je također jedan veliki ekran, ali s njom je lakše upravljati. No idemo mi dalje na ostalo, a to je uglavnom odlično. Vrlo dobar je samo prtljažnik obujma 380 litara koji je mogao biti i veći. Interijer pruža mnogo prostora za četiri odrasle osobe, a vozač će brzo pronaći odgovarajući položaj jer ga je lako namjestiti.
U vožnji/udobnost
Progresivni servo djeluje prirodno, odnosno omogućuje dvosmjernu komunikaciju koju će pozdraviti iskusniji vozači, a s opremom FR dolazi i sportski ovjes, koji je na testnom automobilu nadograđen opcijskim paketom elektroničkog podešavanja. Konkretno, Leon je uvijek bio jedan od dinamičnijih u kvartetu VW-ovih kompaktnih automobila, a i s novom generacijom zadržat će tu odliku. Ne naginje se, na zavojitoj cesti brzo premješta težište, a ovjes ga sigurno zadržava u zadanoj putanji. Na visokim brzinama ne pokazuje ni najmanji znak nestabilnosti, dok je u gradu ovjes dobro izoliran pa nema lupanja. Namjestite li ovjes na komfornu opciju slijedi vam ugodno krstarenje, ali čak i u sportskom modu nije neudoban. Redukcija buke je izvedena sjajno, otpor kotrljanja kotača gotovo se i ne čuje.
U vožnji/udobnost
Sa starter-generatorom i 48-voltnom tehnologijom ovaj Seat obogaćen je laganim hibridnim sustavom. U praksi, pomoć elektromotora ćete koristiti kad krećete i kad bez opterećenja papučice gasa klizite otvorenom cestom – tad će se isključivati benzinac. Ovaj 1,5 TSI ima i deaktivaciju dva cilindra! Mnogo je tu mjera štednja, a koliko Seat onda troši? Oko 6,5 litara u mješovitoj vožnji, što je za benzinskih 150 KS – izvrsno! Pritom su i performanse bliže nekom talentiranom sprinteru nego maratoncu. Ubrzanja su moćna, a o njihovu karakteru brine i brzi sedamstupanjski mjenjač. Benzinac je konstruiran s velikom preciznošću pa se turborupa ne osjeti, odnosno ubrzanja nisu skokovita.
Završna riječ
Možda će vas visoka cijena na prvi pogled odbiti, ali Leon je kompetentan već od startnog paketa s 1,0-litrenim benzincem i opremom Style (148.615 kuna). Imat ćete manji ekran infotainmenta i manje opreme, ali još dovoljno za jedan kompaktni automobil. Sve osim digitalizacije zaslužuje ozbiljne preporuke.