U nekom trenutku ćete morati pogledati cijenu i reći ovo je možda ipak previše i vjerojatno ćete biti u pravu. No gotovo 230 tisuća kuna, koliko treba izdvojiti za ovaj automobile, ipak ne može izbrisati jednu činjenicu – u većini ostalih detalja on je toliko dobro promišljen i realiziran da je gotovo uzoran primjer jednog malog automobila koji u ovom Crosstar izdanju ima i blage terenske pretenzije. Naglasak je na riječi – blage, jer pogon je samo na prednje kotače.
S novim Jazzom Honda je u Europu opet poslala mali gradski automobil koji može biti i obiteljski pa to djelomično može opravdati i visoku cijenu. Izvana je to klasičan japanski dizajn koji u istom loncu kuha igru na sigurno i pokoji moderan detalj. Uglavnom, sve djeluje simpatično i nenametljivo, a o tome ćemo prepustiti da prosuđujete sami.
Interijer/multimedija/tehnologija
Interijer Jazza je koncepcijski uvijek mjesto pravih iznenađenja, a s novom generacijom ona nisu toliko definirana jer je većina rješenja preuzeta s prethodnika i temeljito dorađena. Na primjer, tu je, naravno, multifunkcijski ekran, ali napokon je promijenjen softver pa je touchscreenom mnogo lakše upravljati i jedan je od boljih na tržištu. Digitalna instrumentna ploča je bazična, ali jasno prikazuje sve ključne podatke. Jedan od fantastičnih dosega Jazza je prostranost – na malo više od četiri metra dužine dovoljno je mjesta za četiri odrasle osobe, tu je i prtljažnik raskošnih dimenzija za ovu klasu te stražnja klupa, koju je moguće obarati po visini, ali i podići sjedeći dio tako da se iza vozača i suvozača formira veliki prtljažni prostor u kojemu možete prevesti komad namještaja ili sličan teret.
Vozne osobine/udobnost
Jazz Crosstar je u odnosu na konvencionalni model povišen za 16 centimetara pa je i nešto više naginjanja u zavojima, ali, generalno, vozne osobine impresioniraju. Ovaj pseudoterenski model je upravljiv, okretan i stabilan. Amortiziranje neravnina je izvedeno s mnogo brige za dobrobit vozača i putnika pa nema lupanja ovjesa, a udobnost u vožnji je na najvišoj mogućoj razini. Doista, Jazz Crosstar je izbalansiran vrhunski, a i tih je – akustični sklad tek ponekad remeti rad CVT mjenjača, odnosno buka motora kad baš nagazite papučicu gasa i ne popuštate. Što se makadama tiče, povišena karoserija će se provući na mnogim mjestima, ali pogon neće pa uvijek budite oprezni. Ipak ovo nije 4×4 vozilo.
Motor/potrošnja goriva
Hondin hibridni sustav ispunjava temeljni razlog ugradnje u ovo vozilo – iznimno je štedljiv. Ukupna snaga sustava je 109 KS, a u prosjeku je potrošnja od 4,1 do 4,3 litre goriva, što je podatak zbog kojeg treba pohvaliti Hondine inženjere. Efikasna akumulacija električne energije tijekom vožnje omogućuje da se u gradu često vozite samo na struju, a to blagotvorno utječe na potrošnju goriva. Elektromotor podiže ukupni okretni moment sustava na 253 Nm pa su i ubrzanja dinamična, odnosno nikad nećete osjetiti deficit snage. Na autocesti treba pripaziti jer pomoći elektromotora nema pa i pri 130 km/h potrošnja raste na 7,5 litara goriva, a pri 140 km/h na 8,2 litre.
Honda zaslužuje i pohvale zbog programiranja bezstupanjskog CVT mjenjača, koji simulira mijenjanje brzina, odnosno zvuk motora pri ubrzanjima nije konstantno neugodan nego se vraća na niže okretaje.
Završna riječ
Jazz u Hrvatskoj ima malu, ali odanu publiku, koja će platiti više, ali dobiva pouzdanost i kvalitetu. S Crosstarom će platiti još više, a u zamjenu će dobiti jedan poseban automobil, koji je teško karakterizirati i smještati u ladice. Možda je najbolje zaključiti – sjajan mali automobil koji je po svemu, osim po vanjskim dimenzijama, velik! Još ostaje i ta cijena…