Honda Jazz Crosstar 1,5 Hybrid Executive 2-Tone

Test Honde Jazz Crosstar: Mali, veliki automobil!

Naizgled skromnih vanjskih dimenzija, povišeni mali gradski automobil Jazz Crosstar nudi mnogo prostora u unutrašnjosti, ali to, nažalost, treba i platiti

Cijena: 227.990 kuna

U nekom trenutku ćete morati pogledati cijenu i reći ovo je možda ipak previše i vjerojatno ćete biti u pravu. No gotovo 230 tisuća kuna, koliko treba izdvojiti za ovaj automobile, ipak ne može izbrisati jednu činjenicu u većini ostalih detalja on je toliko dobro promišljen i realiziran da je gotovo uzoran primjer jednog malog automobila koji u ovom Crosstar izdanju ima i blage terenske pretenzije. Naglasak je na riječi blage, jer pogon je samo na prednje kotače.

S novim Jazzom Honda je u Europu opet poslala mali gradski automobil koji može biti i obiteljski pa to djelomično može opravdati i visoku cijenu. Izvana je to klasičan japanski dizajn koji u istom loncu kuha igru na sigurno i pokoji moderan detalj. Uglavnom, sve djeluje simpatično i nenametljivo, a o tome ćemo prepustiti da prosuđujete sami.

10/10

Interijer/multimedija/tehnologija

Interijer Jazza je koncepcijski uvijek mjesto pravih iznenađenja, a s novom generacijom ona nisu toliko definirana jer je većina rješenja preuzeta s prethodnika i temeljito dorađena. Na primjer, tu je, naravno, multifunkcijski ekran, ali napokon je promijenjen softver pa je touchscreenom mnogo lakše upravljati i jedan je od boljih na tržištu. Digitalna instrumentna ploča je bazična, ali jasno prikazuje sve ključne podatke. Jedan od fantastičnih dosega Jazza je prostranost na malo više od četiri metra dužine dovoljno je mjesta za četiri odrasle osobe, tu je i prtljažnik raskošnih dimenzija za ovu klasu te stražnja klupa, koju je moguće obarati po visini, ali i podići sjedeći dio tako da se iza vozača i suvozača formira veliki prtljažni prostor u kojemu možete prevesti komad namještaja ili sličan teret.

9/10

Vozne osobine/udobnost

Jazz Crosstar je u odnosu na konvencionalni model povišen za 16 centimetara pa je i nešto više naginjanja u zavojima, ali, generalno, vozne osobine impresioniraju. Ovaj pseudoterenski model je upravljiv, okretan i stabilan. Amortiziranje neravnina je izvedeno s mnogo brige za dobrobit vozača i putnika pa nema lupanja ovjesa, a udobnost u vožnji je na najvišoj mogućoj razini. Doista, Jazz Crosstar je izbalansiran vrhunski, a i tih je akustični sklad tek ponekad remeti rad CVT mjenjača, odnosno buka motora kad baš nagazite papučicu gasa i ne popuštate. Što se makadama tiče, povišena karoserija će se provući na mnogim mjestima, ali pogon neće pa uvijek budite oprezni. Ipak ovo nije 4×4 vozilo.

9/10

Motor/potrošnja goriva

Hondin hibridni sustav ispunjava temeljni razlog ugradnje u ovo vozilo iznimno je štedljiv. Ukupna snaga sustava je 109 KS, a u prosjeku je potrošnja od 4,1 do 4,3 litre goriva, što je podatak zbog kojeg treba pohvaliti Hondine inženjere. Efikasna akumulacija električne energije tijekom vožnje omogućuje da se u gradu često vozite samo na struju, a to blagotvorno utječe na potrošnju goriva. Elektromotor podiže ukupni okretni moment sustava na 253 Nm pa su i ubrzanja dinamična, odnosno nikad nećete osjetiti deficit snage. Na autocesti treba pripaziti jer pomoći elektromotora nema pa i pri 130 km/h potrošnja raste na 7,5 litara goriva, a pri 140 km/h na 8,2 litre.

Honda zaslužuje i pohvale zbog programiranja bezstupanjskog CVT mjenjača, koji simulira mijenjanje brzina, odnosno zvuk motora pri ubrzanjima nije konstantno neugodan nego se vraća na niže okretaje.

9/10

Završna riječ

Jazz u Hrvatskoj ima malu, ali odanu publiku, koja će platiti više, ali dobiva pouzdanost i kvalitetu. S Crosstarom će platiti još više, a u zamjenu će dobiti jedan poseban automobil, koji je teško karakterizirati i smještati u ladice. Možda je najbolje zaključiti – sjajan mali automobil koji je po svemu, osim po vanjskim dimenzijama, velik! Još ostaje i ta cijena…

Tehničke karakteristike

MOTOR

hibridni, benzinski motor, 4 cilindra/16 ventila, obujam 1498 ccm, snaga 72 kW/97 KS pri 5500 o/min, okretni moment 131 Nm pri 4500 o/min, elektromotor 80 kW/109 KS, ukupna snaga sustava 109 KS

DIMENZIJE

dxšxv 409×172,5×155,6 cm, međuosovinski razmak 252 cm, prtljažnik 298 l, spremnik goriva 40 l, masa 1325 kg

OVJES

sprijeda McPherson, straga torzijska osovina

MJENJAČ

CVT bezstupanjski

PERFORMANSE

najveća brzina 173 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 9,9 s

POTROŠNJA

4,6/3,9/2,7 l/100 km

EMISIJA CO2

89 g/km

Euro NCAP

*****

Potrošnja

Hibridni sustav

Prostranost

Varijabilnost

Cijena

Nešto viša potrošnja pri visokim brzinama