Ako vam je na listi prioriteta ugođaj u vožnji na prvome mjestu, a želite SUV, Mazda CX-30 nameće se kao logičan izbor – čak i u ovom izdanju s pogonom na sve kotače i nešto većom masom zbog kardanskog vratila. Mazda je s visokoserijskim automobilima s (bazično) prednjim pogonom napravila maksimum i neovisno radi li se o CX-5, CX-3, Mazdi3 ili Mazdi6, uvijek ćete dobiti vozila koja u svojoj klasi izazivaju najbolje ili su najbolja. No idemo redom…
Interijer/prostranost/tehnologija
Prvo ćemo sjesti u MX-30 i odmah zaključiti da se radi o ugodnom radnom okruženju, koje je na rubu premium klase. Materijali su kvalitetni, a takav je i cjelokupan dojam o interijeru, pogotovo kad uključite motor i krenete u vožnju, a prati vas odsustvo neugodne buke, škripanja plastike i sličnih zvukova koje ne želite čuti u vozilu. Da, Mazda je tiha, a pohvalu zaslužuje i jednostavan infotainment sustav kojim se upravlja pomoću posebnog rotirajućeg prekidača smještenog uz mjenjač. Ovaj SUV-ugostit će četiri odrasle osobe (višim putnicima straga problem bi mogao biti malo niži krov), a ima i solidan prostor za prtljagu. Jedini ozbiljniji minus je pomalo smanjena vidljivost straga i bočno, a to je danak atraktivnom dizajnu.
Vozne osobine/udobnost
Mazda CX-30 automobil je koji ima misiju izmamiti osmijeh na lica vozačima. U tome uspijeva odličnom kombinacijom uvjerljivih voznih osobina, preciznošću upravljača i šestbrzinskog ručnog mjenjača te osjetljivim pedalama koje će svakomu omogućiti savršeno doziranje kočnica ili promjenu brzina. Povećana masa ne osjeti se, a uključivanje pogona na sve kotače je automatsko i diskretno pa neke ozbiljnije promjene nećete ni osjetiti. Stabilnost vozila i programiranje električnog serva omogućuju izvrsnu kontrolu u svim uvjetima. U gradu nema lupanja, a ovjes je vrlo dobar kompromis i ne može se reći da je CX-30 neudoban automobil.
Motor/potrošnja goriva
Motor je atmosferski, što danas može izgledati poput osobe koja za ciče zime gradom hoda u kratkim rukavima i bermudama. Gotovo svi benzinski motori danas imaju turbo punjače, ali Mazda ima neki svoj put, a i dobro da je tako jer barem netko razbija uniformiranost. Pogotovo kad cijeli tehnološki process funkcionira na zadovoljstvo korisnika. Dvolitreni benzinac sa 150 KS ima i deaktivaciju dva cilindra pri manjim opterećenjima te blagu hibridnu tehnologiju. U praksi sve to znači potrošnju od 7,5 do 8 litara u mješovitoj vožnji, što je korektno, uzme li se u obzir snaga motora. Prijenosni omjeri u mjenjaču su dugi, a performanse ćete ipak trebati tržiti češćim posezanjem za ručicu. Bez obzira na solidnu elastičnost, motor je ipak atmosferski.
Završna riječ
Na kraju, cijena je u skladu s opremom, motorom, a i pogonom na sve kotače. Mazda CX-30 je automobil koji plijeni uglađenošću, kvalitetom i voznim osobinama. Tu je i poseban, moderan dizajn. U ovom trenutku ovo je jedan od najboljih kompaktnih SUV-ova, bez ikakve dvojbe.