Ne samo da je vožnja po ledu i snijegu teža nego u ljetnim uvjetima na cesti, već nam i samo pokretanje vozila može stvoriti probleme. Na skliskoj cesti potreban je osjećaj prilikom kretanja i ubrzavanja. Najbolje je započeti odmah u drugoj brzini, a zatim prebaciti u višu brzinu što ranije kako biste izbjegli proklizavanje.
Usput rečeno, kotači koji su okrenuti smanjuju vučnu silu, zbog čega biste trebali početi sa skretanjem tek kada se vozilo već kreće.
Većina automatskih mjenjača ima jedan ili dva fiksna stupnja prijenosa koji zapravo aktiviraju kočnicu motora prilikom vuče prikolice, ali prikladni su i za vožnju po snijegu. Neki noviji automobili imaju i način vožnje snijeg u kojem se smanjuje brzina kotača i djelomično optimizira intervencija ESP-a. Ovakav pristup postao je u zadnje vrijeme uobičajen pogotovo za SUV modele koji nemaju dostupan pogon na sve kotače.
Ako na ravnoj površini ima puno snijega, tad pomaže metoda ljuljačke. Pažljivo joj se pristupa u brzini sve dok se kotači ne počnu vrtjeti. Zatim se odmah otpusti gas i pusti da se vozilo vrati. U slučaju automatskih mjenjača, odabire se položaj iz D u N. Cijela se stvar ponavlja u brzom nizu dok se automobil ne oslobodi, ali što opreznije jer se kvačilo može oštetiti.
Ako vam je pri ruci pijesak, rasporedite ga ispred i iza kotača pogonske osovine radi bolje vuče. Korištenje pokrivača, podnih prostirki ili sličnog kao pomoćnog sredstva za bolje hvatanje površine ceste također može dovesti do uspjeha, ali pritom budite oprezni jer u najgorem slučaju, ako se papučica gasa koristi previše impulzivno, nekontrolirano ćete se zaletjeti kroz neplanirano područje, a prostirka ili pokrivač mogu završiti zapetljani oko kotača vašeg vozila.