Sueski kanal postao je još poznatiji posljednjih tjedana nakon što ga je kontejnerski brod Ever Given blokirao gotovo na tjedan dana, pritom uzrokujući velike poremećaje i gubitke. Vijest je šokirala pomorski svijet, ali srećom za brodarske tvrtke, postoje preventivna rješenja koja zaustavljaju ili barem minimaliziraju rizik da masivni brodovi ponovno zapnu u nezgodnim kanalima.
Jedno takvo rješenje može se naći na jezeru u istočnoj Francuskoj u objektu za obuku Port Revel. Tamo kapetani brodova i pomorski kormilari mogu trenirati ili izoštriti svoje navigacijske vještine sjedeći na brodićima i krećući se ključnim brodskim kanalima. U razgovoru, vlasnici objekta rekli su kako su zabilježili porast zanimanja nakon incidenta Ever Given, a lako je shvatiti i zašto.
Luka Revel nudi brojne mini trgovačke rute za pomorce, uključujući Sueski kanal – izgrađen na modelu 1 naprema 25 od njegovih uobičajenih razmjera. Ostali minijaturni plovni putovi uključuju zaljev San Francisco i Port Arthur u Meksičkom zaljevu. Polaznici moraju upravljati kontejnerskim brodovima umanjenim vodenim putovima, a ako to nije bio dovoljan test, vježbalište također dodaje niz drugih stvarnih scenarija, poput jakih podvodnih struja, generiranih strojem valova, kao i tehnička pitanja poput kvarova motora i problema s upravljanjem.
Poanta je pripremiti osoblje brodova za suočavanje sa stvarnim scenarijima s povjerenjem i znanjem te kako bi se umanjili rizici situacija kao u Sueskom kanalu, koji je svaki dan blokirao prolazak 9,6 milijardi dolara tereta.
Inače, ako vas zanima što u 18.000 kontejnera prevozi Ever Given koji je još uvijek u Egiptu – to su kućanski aparati, elektronika, najmještaj i obuća… Vlasnici robe žele je što prije i traže da se negdje iskrca, ali u Egiptu nema kranova koji bi to mogli učiniti. Možda bi, da se smire, mogli pogledati ovu vježbicu iz Port Revela…