Volkswagen je pokušavao, ali uglavnom nije uspijevao ostaviti ozbiljniji trag u Svjetskom reli prvenstvu – sve do dominacije s Polom od 2013. do 2016. godine. Jedan od neuspješnih ulaza na asfaltna i makadamska natjecanja bio je krajem osamdesetih godina prošlog stoljeća s Golfom II.
U WRC-u je trajala dominacija legendarne Lancije Delte Integrale, a u Volkswagenu su imali ideju učiniti nešto po tom pitanju. Dosjetili su se da bi Golf mogao biti solidna platforma i krenuli su u konstruiranje vozila. FIA je tada zbog homologacije tražila 5000 cestovnih modela, koji su po specifikacijama bili koliko toliko blizu natjecateljskom vozilu.
Tako je 1989. nastao Golf Rallyje, danas raritetni model, s proširenim tragom kotača, pogonom na sve kotače posuđenim od modela Synchro, 1,8-litrenim motorom s kompresorom i ukupno 160 KS. Performanse nisu bile spektakularne (oko 9 sekundi s do 100 km/h te 217 km/h), ali su za ono vrijeme bile solidne.
Natjecateljski model nije postizao najbolje rezultate i cijeli je projekt obustavljen. Na Golf Rallyje podsjećaju nas ove fotografije jednog rabljenog vozila koje je trenutno u prodaji na portalu Collecting Cars (vlasnik je u Italiji i traži 13.000 eura) u solidnom stanju s brojnim originalnim detaljima i prijeđenih 211.856 km (temeljito je obnovljen)… A ovo i jedne fotografije reli modela na brzincu…