Ako je ono što privlači dio kupaca prostranost i funkcionalnost, onda su vozila poput Volkswagen Caddyja tu da utaže glad dijela tržišta. Znamo da apetit postoji jer je ovo već četvrta generacija Caddyja, a Volkswagen toliko ozbiljno pristupa projektu svog dostavnog/putničkog automobila da je novu verziju nasadio na novu MQB platformu koja omogućuje niz aktivno-sigurnosnih i zabavnih sustava, dostupnih i na Golfu 8. Vizualno, Caddy igra na prepoznatljivost i veze s prethodnicima. Takva je klasa, oblici su zadani, a i Volkswagen uglavnom ne eksperimentira.
Interijer/prostranost/tehnologija
Caddy je utilitarno vozilo, kao i Renault Berlingo ili Peugeot Rifter pa je njegova unutrašnjost planski oslobođena mekših i luksuznijih materijala na središnjoj konzoli. Smeta li to? Otprilike kao vanjska temperatura od 40 stupnjeva u klimatiziranoj prostoriji, ako vam pritom i rashlađivanje ne budi alergije i slične komplikacije. Sjedala su udobna, a vozaču su sve kontrole nadohvat ruke. Više vam ne treba. Kao i kod drugih vozila na platformi, digitalizacija je uzela maha pa više nećete pronaći kontrolnu ploču klima-uređaja ispod ekrana infotainmenta. Šteta, jer ovako treba čeprkati po ekranu i namještati traženu temperaturu na nekoj traci, što baš i nije prikladno činiti u vožnji, kao da, dok hodate po užetu, pokušate zaplesati na novi Vucin hit. Navedeni ekran nije osobito brz pri uključenju vozila pa mu treba barem minuta da se probudi. Sve ostalo u unutrašnjosti ima tople preporuke, od prostora na stražnjoj klupi do bočnih kliznih vrata. Testirana verzija bila je klasificirana kao N1 vozilo pa s njom dolazi i pregradna čelična mreža. Bez nje, u putničkom Caddyju prtljažnik može porasti sve do 2550 litara sa spuštenim stražnjim sjedalima.
Vozne osobine/udobnosti
Vožnja u Caddyju je ugodno iskustvo i mnoge će začuditi kako vozilo s povišenim težištem izbjegava klasične zamke poput naginjanja u zavojima i osjećaja povišene mase, a pritom ne pati od neudobnosti. U Volkswagenu znaju tajnu, ali nam je sigurno neće otkriti. Pažljivim tuniranjem ovjesa Caddy je na cesti dobio iznimne kompetencije, u zavojima je usredotočen kao lovački pas kad u grmu ugleda fazana, a u gradu ovjes odlično trpi sve nesavršenosti poput rupa i drugih neravnina. Umjereni otpor upravljača omogućuje vam da se osjećate sigurno, a tu su i fino podešene pedale te točan šestbrzinski ručni upravljač. Kao i kod svih konkurenata, povećanu buku pri visokim brzinama nije se moglo izbjeći. Bolji akustični doživljaji ostavljeni su za automobile poput Golfa. S više od 700 kg nosivosti, Caddy nije u vrhu klase, ali je kompetentan i pokrit će većinu potreba.
Motor/potrošnja goriva
Europski političari trude se u posljednje vrijeme izbaciti dizelaše iz automobila, ali ovaj dvolitreni TDI je čišći nego ikad te u Caddyju troši minimalnih šest litara goriva u mješovitoj vožnji. Sa 122 KS i 320 Nm okretnog momenta sposoban je i za dinamičnu vožnju. Zbog ubrzanja sigurno vam neće biti potrebno antigravitacijsko odijelo, ali kad ste u petoj ili šestoj brzini, nećete morati često posezati za mjenjačem na otvorenoj cesti. Motor je elastičan i energičan.
Završna riječ
Kao N1 vozilo ovaj Caddy ima mogućnost 100-postotnog odbitka pretporeza – PDV-a, kao i troškova goriva te održavanja. Bez preinaka, kao putničko vozilo, Caddy je jedna od najboljih zamjena za gotovo ugaslu klasu monovolumena. On je pažljivo ispoliran i detaljiziran s minimalnim nedostacima kako se ne bi previše približio Golfu ili nekim Volkswagenovim SUV-ovima. Štedljivost, udobnost i vozne osobine na visokoj su razini.