U najnovijem razvoju događaja, Rosatom, ruska tvrtka za nuklearnu energiju, koja je infrastrukturni operater Sjevernog morskog puta, najavila je sporazum o suradnji s tvrtkom DP World u pilot projektu brodskog prijevoza kontejnera koji će koristi Sjevernu morsku rutu (NSR). Dvije će tvrtke surađivati na razvoju i testiranju infrastrukture za potporu teretu koji će se prevoziti Arktikom između sjeverne Europe i istočne Azije.
– DP World podržava napore Rusije na probijanju novih trgovinskih tokova između Azije i Europe – rekao je Sultan Ahmed Bin Sulayem, predsjednik grupe i izvršni direktor DP Worlda.
– DP World već se obvezao uložiti dvije milijarde dolara s Ruskim fondom za izravna ulaganja i nastavit ćemo surađivati s našim partnerima u Rusiji kako bismo pronašli rješenja koja omogućavaju održivi razvoj Sjevernog tranzitnog koridora.
Prema Rosatomu, Sjeverni pomorski prometni koridor (NMTC) stvara se u fazama na temelju Sjevernog morskog puta u skladu s Planom razvoja infrastrukture NSR-a 2035, koji je odobrila Vlada Ruske Federacije. Rosatom je rekao da će razviti novi logistički posao koji će podržati sljedeću fazu razvoja rute.
– Izgradnja održive prometne infrastrukture preko Arktika otvara nove mogućnosti u razvoju euroazijskog tranzita, koji se može provesti u optimalnom vremenskom okviru i pomoći u smanjenju utjecaja na okoliš s kraćim rutama i primijenjenim naprednim energetskim rješenjima s niskom razinom ugljika – rekao je Alexey Likhachev, generalni direktor Rosatoma. Sama ruta ide uz sjever Rusije i izlazi na Pacifik ili na sjever Europe i na ovom primjeru pokazuje da može biti kraće od prolaska Sueskim kanalom.
Ekolozi su kritizirali ruske napore na izgradnji arktičkog brodarstva i promicanju ekološki osjetljive regije u komercijalno brodarstvo. Današnja najava objavljena je tijekom obilježavanja Dana Arktika u Sankt Peterburgu tijekom kojeg je ruska vlast istaknula rast brodarstva u regiji 2021. Izvijestili su da je od početka godine teretni promet na NSR porastao više od 2,5 posto na preko 17 milijuna tona. Do sada su 2021. izdali dozvole za 640 plovila u odnosu na prije nešto više od 500 prije godinu dana za rad na Sjevernomorskom putu. Svoj plan za sličnu rutu imaju Kanađani i Amerikanci.
Otapanje arktičkih ledenih kapa vjerojatno će povećati promet i komercijalnu održivost Sjevernog morskog puta, a spominje se i značajan pad prometa na Sueskom kanalu. Predviđene promjene u trgovini također podrazumijevaju značajan pritisak na već ugroženi Arktički ekosustav.