Štedljivi su s gorivom, ali s uljem… Koji motori automobila troše najviše?

Potrošnja ulja ne smatra se sigurnosnom brigom, što znači da proizvođači automobila ne moraju izdavati opozive da bi to popravil

Američki Consumer Report proveo je veliku studiju o potrošnji motornog ulja u vozilima, odnosno njihovim motorima. Istraživanje se odnosi na američka vozila. Članovi Consumer Reporta javlja su koliko je njih moralo dodati barem četvrtinu ulja između dvije promjene ulja. Povećana potrošnja ulja bio je problem koji je gotovo iskorijenjen na prijelazu ovog tisućljeća, ali sve veći standardi potrošnje goriva doveli su do kompromisa u dizajnu motora. Također je važno istaknuti da ne postoji standard o tome koliko motor može potrošiti ulja između servisnih intervala, a svaki proizvođač ima svoje smjernice po tom pitanju.

Situacija se pretvara u problem samo ako motor sagori više ulja nego što proizvođač automobila smatra normalnim. No, i dalje je na vlasniku odgovornost da često provjerava razinu ulja kako motor ne bi ostao bez ulja između servisnih intervala.

Potrošnja ulja ne smatra se sigurnosnom brigom, što znači da proizvođači automobila ne moraju izdavati opozive da bi to popravili i uglavnom se sve svodi na to da se vozači samo jave servisima ako primijete problem. Moderni automobili opremljeni su katalizatorima koji su toliko napredni da svojim učinkovitim radom prikrivaju sagorijevanje ulja. Jedini način da budete sigurni da automobil ne troši previše ulja je često praćenje njegove razine šipkom za mjerenje, alatom koji je sve rjeđi u novim automobilima.

Među motorima koji troše više ulja su Akurin 3,7-litreni V6, koji se koristio od 2010. do 2013. Taj se motor koristio u modelima Acura RL, TL SH-AWD, MDX i ZDX. Američka kompanija Honda Motor Company izdala je dobrovoljno produženje jamstva za pokrivanje pitanja vezanih uz potrošnju ulja.

Audijevi 2,0-litreni linijski četverocilindrični motori izrađeni između 2010. i 2018., kao i Audijev 3,0-litreni V6 između 2011. i 2019. Pogođeni modeli uključuju A6, A7, Q7, A4, S4, A5, A5 Cabriolet, i Q5.

BMW-ov 4,4-litreni V8 motor s turbopunjačem od 2012. do 2019., također je bio sklon većoj potrošnji ulja. Pogođeni modeli uključuju V8 verzije serija 5, 6, 7, X5, X6 i M modele.

Četverocilindrični 2,4-litreni motor General Motorsa koji se proizvodio od 2011. do 2015. također se spominje.

MINI-jev 1,6-litreni motor s turbopunjačem od 2010. do 2015., također se spominje. Predstavnici robne marke zatražili su od svojih kupaca da kontaktiraju tim za korisničku podršku kako bi razgovarali o bilo kojim pitanjima.

Subaru ima tri motora koja treba nadzirati zbog prekomjerne potrošnje ulja, kako napominje CR. To je 2,0-litreni bokser koji se koristio od 2012. do 2018. godine, 2,5-litreni bokser koji se koristio od 2010. do 2018. godine, te 3,6-litreni bokser sa šest cilindara koji se koristio od 2010. do 2018. Pogođeni modeli uključuju Imprezu, Crosstrek, BRZ, Forester, Outback i Legacy. Japanska marka također traži da vlasnici kontaktiraju prodavača ako se pojave problemi, a stvar će se rješavati od slučaja do slučaja.

Volkswagen nije bio izuzet od problema, a vlasnici automobila s 1,4-litrenim motorom s turbopunjačem (od 2016. do 2019.), trebali bi često provjeravati razinu ulja. VW je odgovorio da nisu vidjeli značajan problem s potrošnjom ulja i preporučio vlasnicima da provjere upute za uporabu i održavanje. Vlasnici se upućuju da redovito provjeravaju svoje ulje, zajedno sa svim motornim tekućinama, te da kontaktiraju ovlaštenog prodavača ako imaju bilo kakvih nedoumica u vezi sa svojim vozilom.

Volvo ima dva motora koja zahtijevaju veću pozornost, 3,0-litreni redni motor sa šest cilidara koji se koristio od 2011. do 2015. godine, kao i 3,2-litreni redni motor sa šest cilidara smješten u automobile proizvedene između 2010. i 2014. Pogođeni modeli uključuju S80, V60, XC90.