Ugljični otisak: Izraz koji je izmislila velika naftna kompanija kako bi krivnju prebacila na građane!

BP je uz pomoć marketinške agencije izmislio izraz ugljični otisak, zajedno s kalkulatorom ugljičnog otiska 2004. godine

Ugljični ili karbonski otisak termin je koji nam govori koliko ispuštamo ugljičnog dioksida u atmosferu. Na njega se nadovezala znanost o klimatskim promjenama, a, složili se ili ne, ta lebdeća cipela bezbojnog plina utječe na naš svakodnevni život, povećanjem prosječne temperature na Zemlji.

Izraz ugljični/karbonski otisak ili Carbon Footprint na popularnom engleskom ima zanimljivu povijest, koju The Gaurdian preveo na jednostavan način – okriviti građane za probleme koje je stvorila velika industrija nafte. U svemu smo zajedno, ali industrijski divovi imaju financijsku moć modelirati mišljenje javnosti poput djeteta koje se igra s glinamolom.

Naftni div British Petroleum (BP) zapravo je angažirao stručnjake za odnose s javnošću kako bi izmislili koncept osmišljen kako bi za klimatske promjene okrivili pojedinci, a ne industrijski konglomerati i rafinerije. BP je izmislio izraz ugljični otisak, zajedno s kalkulatorom ugljičnog otiska 2004. godine.

– British Petroleum, druga najveća naftna kompanija u privatnom vlasništvu u svijetu, s 18.700 benzinskih i benzinskih postaja diljem svijeta, angažirao je stručnjake za odnose s javnošću Ogilvy&Mather kako bi promicali tvrdnju da za klimatske promjene nije kriv naftni div, već greške pojedinaca – napisao je znanstveni novinar Mark Kaufman u Mashableu.

BP je građanima isporučio i kalkulator u kojem su mogli sami izračunati svoj ‘otisak’ i tako koncept krivnje prebaciti na njih.