Autoshow u Münchenu: Svi noviteti na jednom mjestu!

Sajam automobila ili mobilnosti obilježit će novi električni automobili

Počinje autoshow u Münchenu, a mi ćemo vam tijekom dana donositi novitete…


Smartov premium mali električni SUV

U kooperaciji s kinskim Geelyjem, Mercedes je predstavio koncept malog električnog SUV-a Smart Concept #1. Najavljuje se autonomija do 700 km, reduciranje vremena punjenja zbog 800-voltene tehnologije.

Platforma je slična kao i na Geelyjevim vozilima, a koristi ju i Volvo. Koncept je dugačak 429 centimetara i ako nas pitate, produkcijska verzija izvana se neće puno razlikovati. Vjerojatno će se ići na konvencionalna bočna stražnja vrata i B nosač.


EQE je za broj manji EQS

Eke je buraz većeg EQS-a. Nakon pokušaja šale, prebacimo se na suhe činjenice, EQE je električna E klasa, za broj manja od EQS-a. S minimalnim koeficijentom otpora zraka 0.20 EQE je iznimno učinkovit pa će s 90 kWh baterijom prijeći oko 660 kilometara.

Motor ima 292 KS, a pokreće stražnje kotače. S vremenom se očekuje i verzija s pogonom na sve kotače.

Mercedes je predstavio i EQS AMG sa 761 KS te koncept električne G klase.


Renault Megane E-TECH ima nekoliko prednosti…

Baza Meganea E-TECH je, naravno, bio hvaljeni koncept eVision, ali najradikalnije linije ipak su smirene. Proporcije su nešto manje nego na sestrinskoj Nissan Ariyi s kojom Megane dijeli platformu pa se kao supranik ovom modelu čini Volkswagen ID.3, a ne veći ID.4. S multilink ovjesom i iznimno niskim težištem, kompaktni Renault (421 cm dužina) obećava najbolje vozne osobine u klasi.

Megane E-TECH će se u početku nuditi s baterijama od 40 kW i 60 kW, a veća će omogućiti domet od 470 km. Baterija podržava punjenje od 130 kW te će od 15 posto do 80 posto napunjenosti doći za 30 minuta. Snaga motora koji pokreće prednje kotače je 130 KS u slabijoj verziji i 220 KS u snažnijoj.

Zahvaljujući aluminijskim vratima te redukciji mase električnog motora, verzija s najvećom baterijom ima masu 1.6 tona, što je među najboljim vrijednostima u klasi. U Renaultu obaćavaju i mnogo prostora zbog međuosovinskog razmaka u 270 centimetara.

Zasad nije poznato hoće li se ići na veću bateriju od 90 KW i motor od 389 KS (600 Nm), koji ima Ariya. S pogonom na sve koače Nissan ubrzava do 100 km/h za samo 5,1 sekundu.


Volkswagen ID. Life

Mali gradski crossover na ceste će za tri do četiri godine, a zasad je prikazan kao koncept. Za razliku od svog većeg brata ID.3, koji šalje snagu na stražnje kotače, koncept je konstruiran kao EV s pogonom na prednje kotače. E-motor koncepta isporučuje 231 KS  i 290 Nm što je omogućava ubrzanje do 100 km/h za 6,9 sekundi te maksimalnu brzinu od 180 km/h. Baterija ima kapacitet 57 kWh za 400 kilometara dometa.

Podržava brzo punjenje istosmjernom strujom, što znači 163 kilometra dometa u samo 10 minuta.


Drugi život Audijeve reli legende

Audi Qauattro, legenda reli natjecanja, dobiva nasljednika, kojemu je poslužio kao dizjnerski predložak. Nazvan EL1, kupe sa šasijom od karbonskih vlakana pokreću tri elektromotora – jedan s 201 KS naprijed i par motora od po 302 KS straga. Ukupna snaga je 805 KS, a kapacitet baterija je 90 kWh. Baterija se može puniti brzinom do 300 kWh, a postavljena je u obliku slova T kako bi dala niski položaj sjedenja i težište.

E-Legend, je prototip koji može prijeći oko 405 kilometara, te ubrzati do 100 km/h za samo 2,8 sekundi. Kažu u Audiju da će biti u stanju završiti dva kruga na Nürburgring Nordschleifeu u najrastrošnijem Sport Plus modu rada. To je malo više od 42 kilometra.

Automobil težine 1680 kg opremljen je 19-inčnim prednjim kotačima i 20-inčnim stražnjim kotačima, prednjim i stražnjim dnevnim dnevnim svjetlima, prilagodljivim spojlerom i podesivim ovjesom. Unutrašnjost se tek treba dovršiti, ali znamo da će sadržavati multimedijsko povezivanje, klima uređaj i kameru za vožnju unatrag.

Bit će prodano samo 30 primjeraka EL1 po cijeni od oko 890.000 eura, ali to je prije oporezivanja.