Naslov kojem su vatrogasno vozilo, tenk i mlazni motori lovačkog aviona djeluje kao da su u redakciji, dok smo pisali tekst, cirkulirali neki čudni plinovi? Doista, koncept je čudan, ali hladnoratovska vremena donijela su razne konstrukcijske novome, a ovo je jedan od njih. Prvo su krenuli Rusi koji su na šasiju kamiona montirali mlazni motor iz Miga-15 kako bi efikasnije gasili požare svih vrsta (razmišljali su o napadima neprijatelja). Potom se Mađarima te ideja pokazala dobrom, ali nedovoljno dobrom. Naime, u jednom motoru nije bilo dovoljno snage za zaustavljanje plamenih stihija. Malo su promislili i montirali su dva mlazna motora iz Miga-21 na šasiju tenka T-34, čeličnog jurišnika na Treći Reich i jednog od ključnih igrača u pobjedi SSSR-a nad Hitlerom.
Mađari su tako dobili najmoćnije vatrogasno vozilo na svijetu, nazvano Big Wind. Cijevi s vodom postavljene su iznad motora što omogućava raspršivanje najvećom mogućom brzinom. Konstruktori su izračunali da voda pogonjena mlaznim motorima putuje brzinom 1239 km/h. Sad ćete se pitati zašto je to važno? Kada su tijekom Zaljevskog rata zapaljeni deseci naftnih izvora, u pomoć je pozvan Big Wind, koji je ugasio čak devet bušotina.
Princip gašenja požara je jednostavan. Mlazom vode odsječe se vrh plamena. Razlog zašto požari naftnih bušotina izgledaju poput baklje je u tome što nafta samo na određenoj visini nalazi dovoljno kisika da podrži gorenje. Mlazni sprejevi mogu zaustaviti ovaj naizgled beskrajni ciklus ulazeći poput klina između površine zemlje (i bušotine) i vrha plamena, a zatim se koristi mlaz vode ili kemikalija za hlađenje područja, sprječavajući ponovno zapaljivanje.
Vatrogasni tim sastoji se od tri člana posade, vozača, operatera mlaznih motora i vatrogasnog zapovjednika. Može se samo zamisliti koliko je teško moglo biti pronaći toliko vode za gašenje požara u kuvajtskoj pustinji. Tim se oslanjao na druge službe da kopaju bušotine i pronađu potrebnu vodu.