Korejski investitori zainteresirani su za izgradnju brodova i sudjelovanje u stvaranju i radu arktičke kontejnerske linije – rekao je Aleksej Čekunkov, ministar razvoja ruskog Dalekog istoka, za rusku novinsku kuću Sputnjik na kraju petodnevnog posjeta azijskom gospodarskom divu. Ministar je rekao da se nada da će dvije zemlje raditi zajedno ne samo na izgradnji brodova za ledenu rutu već i na razvoju kontejnerske linije za Sjevernomorski put.
Kontejnerski transport Rusi smatraju ključnim dijelom sljedeće faze planova za razvoj rute. U srpnju su najavili sporazum o suradnji s lučkim operaterom DP World sa sjedištem u Dubaiju za pilot projekt kontejnerskog prijevoza. Dvije tvrtke rekle su da će zajedno raditi na razvoju i testiranju infrastrukture za potporu tereta koji će se transportirati kroz Arktik između sjeverne Europe i istočne Azije. DP World također provodi studiju izvodivosti za novi vez za kontejnere u luci Vladivostok.
Prema ministrovim riječima, razvoj međunarodnih logističkih ruta duž Sjevernog morskog puta postao je središnja tema njegovih susreta u Južnoj Koreji.
Ruski i korejski brodograditelji već rade na nizu projekata. Samsung Heavy Industries nedavno je započeo izgradnju petog nosača plina za tvornicu Arctic LNG 2. Zvezda i Samsung surađivali su na projektima izgradnje, a Zvezda surađuje i s Hyundai Heavy Industries na brodovima klase Aframax koji će se koristiti u projektima proizvodnje nafte na Arktiku. Osim toga, Južna Koreja također razmišlja o uključivanju svojih malih i srednjih brodogradilišta u izgradnju flote za Sjeverni morski put, istaknuo je ruski ministar.
Ubrzanje rasta plovidbe na tom pravcu ostaje ključni fokus za ruske vlasti kako bi do kraja 2024. dosegle deklarirani cilj ruskog predsjednika Vladimira Putina od 80 milijuna tona tereta koji putuje duž rute.
Ruski dužnosnici rekli su da se teret koji prolazi Sjevernomorskim putom povećao za 4,8 posto tijekom prvih 10 mjeseci 2021. u odnosu na 2020. Volumen je dosegao 28,2 milijuna tona što je znatno manje od dugoročnijeg cilja za rutu. Izvoz LNG-a i plinskog kondenzata i dalje je primarni teret duž rute NSR-a i iznosi 16,4 milijuna tona tereta u prvih 10 mjeseci 2021., što je gotovo dva posto više u odnosu na prošlu godinu.
Upravitelj Sjevernomorskog puta istaknuo je snažan rast broja dozvola izdanih plovilima koja žele proći tranzit rutom 2021.