Nissan je 1991. godine predstavio treću generaciju linije Sunny koja je u proizvodnom programu zadržana do 1996. godine. Treća generacija u potpunosti je bio novi automobil koji je dizajnerski predstavio nove zaobljene linije, a ispod elegantne karoserije inženjeri su upakirali najnovija tehnička dostignuća marke s kojima je novitet pružao kompromis između udobnosti i sportskog izričaja. Kupci su na izbor imali nesvakidašnje bogatu ponudu karoserijskih izvedbi po čemu je europska konkurencija bila bez adekvatnog odgovora.
Jedna baza za više modela bio je već tada uobičajeni način kojem su proizvođači pribjegavali kako bi ostvarili što veće uštede u produkciji. Takav slučaj bio je i kod nove generacije modela Sunny gdje je zapravo najljepši član mnogobrojne karoserijske obitelji bio 100 NX. Bilo je to prvi i posljednji puta da je Nissan ponudio atraktivni coupe u toj klasi, a novinari su ga odmah i etiketirali kao narodni coupe. 100 NX bio je deklariran kao 2+2 dvosjed, gdje je su stražnja sjedišta zapravo više bila namjenjena maloljetnim gostima. No, bez obzira na manjak prostora i ta sjedišta bila su opremljena automatskim sigurnosim pojasevima u tri točke. Veća je korist bila činjenica da ste stražnja sjedišta mogli po potrebi preklopiti pa je na raspolaganju bio dodatni prtljažni prostor kojem je pristup bio moguć kroz praktična i velika vrata prtljažnika.
Službeno se radilo o nasljedniku modela Pulsar/EXA, koji nije bio dostupan na europskom tržištu i što je novitet imao kao primarni zadatak da promijeni. Stilsko dotjerivanje kupea nije odradila ista ekipa koja je bila odgovorna za dizajn modela Sunny. Na prvi pogled sportski coupe bio je lišen bilo kakvih prepoznatljivosti s ostalim članovima Sunny obitelji. Više sličnosti zapravo je dijelio sa većim sportašima Nissanom 200 SX i 300 ZX Twin Turbo, gdje je sa potonjim podijelio istovjetni targa krov sa dvije zatamnjene staklene ploče koje su se mogle izvaditi te privremeno pohraniti u prtljažniku. Vozač je time dobivao jedinstveni osjećaj vožnje bez krova uz maksimalno poštivanje sigurnosnih aspekata automobila. Ovaj jedinstveni targa krov bilo je moguće otvoriti skidanjem staklenih ploča u svega nekoliko sekundi i nakon čega ste mogli uživati u vožnji neobičnog kabrioleta koji je bio bez odgovarajuće konkurencije na tržištu. U slučaju lošeg vremena jednostavnim ponavljanjem postupka automobil ste opet vratili u coupe formu i s istim osjećajem sigurnosti nastavili bi vožnju.
Kao tehnička baza za coupe 100 NX poslužilo je standardno podvozje modela Sunny nepromijenjenog međuosovinskog razmaka, a u konkretnom slučaju od verzije Sunny GTi kako bi se dizajn uskladio s sportskim osjećajem i dobila se stabilnost u vožnji. Interesantan povijesni detalj u ovom slučaju je činjenica da je Nissan pri razvoju tog podvozja koristio novonabavljeno američko super računalo Cray, u to vrijeme najbrže računalo na svijetu. Uz njegovu pomoć inženjeri Nissana proračunali su i uskladili sve komponente do najsitnijeg detalja. Naravno, odrađena su potom i cestovna testiranja računalnih simulacija kako bi se prije serijske proizvodnje sve uskladilo. Nissan 100 NX imao je moderan neovisni ovjes na svim kotačima što je omogućavalo sportske karakteristike uz zadržanu sigurnost i stabilnost automobila u svim uvjetima vožnje. Nissan je sportski coupe opremio dvokružnim hidrauličnim sustavom sa servo sistemom. Sprijeda su ugrađene disk kočnice dok su straga zadržani bubnjevi u osnovnoj verziji sa 1,6 litarskim motorom gdje je uz doplatu na raspolaganju bio i ABS, dok ga je GTI i SR verzija imala serijski uz i disk kočnice na svim kotačima.
Karoserija modela 100 NX bila je izrazito aerodinamična, izrađena i optimizirana po najvišim svjetskim sigurnosnim standardima u autoindustriji. Pri proračunima deformabilnih zona također je korišteno super računalo Cray. Nissan je za zaštitu karoserije od korozije razvio vlastiti proces galvanizacije metalnih dijelova nazvan Durasteel, a isti proces antikorozivne zaštite primjenjen je i na ovom modelu. Po pitanju raspoložive motorizacije Nissan je iskoristio tehnološke resurse predstavljene s Primerom 1990. Radilo se o isključivo benzinskim motorima s tehnologijom četiri ventila po cilindru. Ugrađeni 1,6 litarski četverocilindarski 16V motor imao je ugrađena dva bregasta vratila u glavi motora (DOHC), a smjesa goriva i zraka prije ulaza u motor pripremala se u elektronski reguliranom rasplinjaču. Taj motor raspolagao je sa 90 KS, a od kraja 1993. zahvaljujući sada dodatku direktnog ubrizgavanja goriva raspolaže sa 102 KS. Verzija sa tim motorom dobila je i novu oznaku SR (Steel Roof) koja je ujedno označavala činjenicu da je ovdje izostao targa krov. Drugi raspoloživi motor bio je 2,0 litarski 16V sa dvostrukim bregastim vratilom i ugrađivao se u 100 NX GTI dajući respektabilne 143 KS uz elektronski regulirano sekvencijalno direktno ubrizgavanje goriva. Radom motora upravljao je inteligentni elektronski sustav Nissan E.C.C.S. koji je pod kontrolom držao i potrošnju goriva u vrlo prihvatljivim granicama. 1Nissan 00 NX sa svega 1080 kg težine s tim motorom do stotke je trebao 8,2 sekunde uz brzinski maksimum oko 210 km/h!
Uz oba motora bio je serijski ugrađen trostazni katalizator za redukciju štetnih emisija. Nissan je kod razvoja ovih motora koristio najmoderniju tehnologiju laserske holografije kako bi optimizirao termičke procese izgaranja goriva i dobio njegovu maksimalnu iskoristivost. Primjerice 100 NX GTI čak 90 posto svog maksimalnog okretnog momenta ostvarivao je između 2800 i 6500 o/min što je bio nevjerojatan rezultat u toj klasi motora! Snaga motora prenosila se serijski preko petstupanjskog ručnog mjenjača, a samo u verziji s 1,6 litarskim motorom bio je u opciji i automatski mjenjač (tada bez mogućnosti ABS sistema).
Nissan nije nakon 1995. predstavio istoimenog nasljednika u istoj kategoriji na tržištu, tako da je 100 NX imao tek petogodišnji proizvodni ciklus.