Što će u budućnosti pokretati brodove: Amonijak je nova velika priča!

Prvi brodovi na amonijak trebali bi biti porinuti 2024. godine

Nordic Green Ammonia Powered Ship (NoGAPS), projekt je za prvi brod na svijetu na amonijak. Nordic Innovation organizacija u početku je financirala projekt na godinu dana 2020., ali je nedavno odlučila dodati sredstva za dodatno razdoblje od 24 mjeseca. To je zato što je početna studija koncepta otkrila veliki potencijal za ovaj pionirski brod na amonijak koji bi također radio i kao transporter amonijaka.

Yara, Wartsila i MAN Energy Solutions dio su projektnog konzorcija. Tijekom ove druge faze u u prvom planu će biti sve što je potrebno izgradnju broda. Glavni fokus bit će na sigurnosnim zahtjevima, optimalnoj veličini i smještaju spremnika te energetskoj učinkovitosti.

Prema navodima organizacije, prvi motori na amonijak trebali bi biti isporučeni do 2024. godine tako da bi projektiranje brodova trebalo biti dovršeno do kraja ove godine. Ako stvari krenu prema planu, prvi brod na pogon amonijaka trebao bi ući u promet do 2025. godine.

Iako tvrdi da je prvi takve vrste, NoGAPS nije jedini projekt posvećen transportu na amonijak. Podružnica Sembcorp Marine također radi na sličnom projektu za Grieg Maritime Group. Nazvan MS Green Ammonia, budući tanker, predviđen za isporuku 2024., pogonit će zeleni amonijak dobiven korištenjem obnovljive energije.